0

معاون نخست‌وزیر ایتالیا: وهن مقدسات توهین به خداست

  • کد خبر : 54494
  • ۲۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۰
معاون نخست‌وزیر ایتالیا: وهن مقدسات توهین به خداست
معاون نخست‌وزیر و وزیر امور خارجه ایتالیا گفت: وقتی شاهد اعمال خشونت‌آمیز علیه کلیساها، کنیسه‌ها و مساجد هستیم که به دلیل توهین به مؤمنان، تخریب یا سوزانده می‌شود، در واقع شاهد توهین به خدا هستیم.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، آنتونیو تاجانی، معاون نخست‌وزیر و وزیر امور خارجه ایتالیا که در همایش بین‌المللی «جسارت صلح» در برلین، پایتخت آلمان سخن می‌گفت، تصریح کرد: من معتقدم که هیچ‌کس نباید به خود اجازه دهد قرآن، انجیل یا تورات را بسوزاند. زیرا  خشونت از سوی افراد علیه کتاب و سوزاندن آن آسان است اما این افراد متوجه خشونت و توهینی نیستند که از این عمل برای دیگران حاصل می‌شود.

رئیس هیئت ایتالیایی حاضر در همایش یادشده افزود: وقتی شاهد اعمال خشونت‌آمیز علیه کلیساها، کنیسه‌ها و مساجد هستیم  که به دلیل توهین به مؤمنان، تخریب یا سوزانده می‌شود، در واقع شاهد توهین به خدا هستیم.

وی با اشاره به اعتقاد دینی خود تصریح کرد: گفت‌و‌گوی بین ادیان به نظر من تاریخ و زندگی بشریت را با جهانی پیوند می‌دهد که  خداوند رکن آن است، جهانی که به اعتقاد من دنیای مدرن فاقد آن بوده و به دنبال محو آن است،  انگار هیچ چشم‌اندازی عالی برای زندگی و تاریخ ما وجود نداشته است. متأسفانه مردم همیشه فراموش می‌کنند که خدا دوست ندارد مردم از یکدیگر متنفر باشند و به نام او با هم بجنگند.

معاون نخست‌وزیر ایتالیا پیش‌تر قرآن‌سوزی در شهر استکهلم را محکوم کرده و پس از آتش زدن ساختمان سفارت این کشور در بغداد توسط معترضان، «همبستگی خود را با سوئد» اعلام کرده بود.

همایش بین‌المللی «جسارت صلح» به همت انجمن بین‌المللی سنت ایجیدو در برلین پایتخت آلمان در حال برگزاری است.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=54494

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!