1

فشار متحدان کی‌یف، واتیکان را مجبور به «شفاف‌سازی» کرد!

  • کد خبر : 60635
  • ۲۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۷
فشار متحدان کی‌یف، واتیکان را مجبور به «شفاف‌سازی» کرد!
مقام‌های اوکراینی و متحدان این کشور، اظهارات پاپ فرانسیس را مبنی بر این که کی‌یف باید «شجاعت» مذاکره برای پایان جنگ با روسیه را داشته باشد، به باد انتقاد گرفتند؛ اظهاراتی که به زعم آنها حاوی درخواست از اوکراین برای تسلیم شدن در برابر روسیه بوده است.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، مقام‌های اوکراینی و متحدان این کشور، اظهارات پاپ فرانسیس را مبنی بر این که کی‌یف باید «شجاعت» مذاکره برای پایان جنگ با روسیه را داشته باشد، به باد انتقاد گرفتند؛ اظهاراتی که به زعم آنها حاوی درخواست از اوکراین برای تسلیم شدن در برابر روسیه بوده است.

از جمله، اسقف اعظم سویاتوسلاو شوچوک، رئیس کلیسای کاتولیک یونانی اوکراین، روز یکشنبه گفت که تسلیم شدن در ذهن اوکراینی‌ها جایی ندارد. او تاکید کرد که اوکراین هر چند زخمی و خسته است، اما ایستاده است و همچنان مقاومت خواهد کرد.

گسیل شدن موج انتقادها به سمت واتیکان در حالی است که پاپ فرانسیس تلاش کرده تا در طول جنگ، بی‌طرفی دیپلماتیک سنتی واتیکان را حفظ کند.

ماتئو برونی، سخنگوی واتیکان، در مواجهه با شدت گرفتن انتقادها از سخنان پاپ اعلام کرد که منظور او حمایت از «توقف خصومت‌ها (و) آتش‌بسی است که با مذاکرات شجاعانه به دست آید»، و نه پایان جنگی که با تسلیم شدن محض اوکراین، حاصل شود. سخنگوی واتیکان همچنین توضیح داد که استفاده او از پرچم سفید به این دلیل بوده که این اصطلاح از سوی خبرنگار گفتگو کننده در سوالی مطرح شد و پاپ فرانسیس هم در پاسخش از آن استفاده کرد و گرنه «پرچم سفید» اصطلاح مورد استفاده پاپ نیست.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=60635

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!