0

شوالیه‌های مالت و نقش آن در دیپلماسی مخفی واتیکان

  • کد خبر : 46265
  • ۱۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۰
شوالیه‌های مالت و نقش آن در دیپلماسی مخفی واتیکان
شوالیه‌های مالت وارث سنت دیپلماسی مخفی واتیکان یک نهاد غیردولتی مانند صلیب سرخ است که با چهارده هزار عضو به اقدامات امدادی و کلینیکی در سطح جهان می‌پردازد.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، اینتلیجنس آنلاین ۳۰ دسامبر ۲۰۲۲ گزارشی را با عنوان “فِرا جان دنلاپ، رهبر نظم نوین مالت، وارث سنت دیپلماسی مخفی” منتشر کرد و به تحولات سازمان «شوالیه‌های مالت» پرداخت.

تعداد اعضای سازمان حدود چهارده هزار شوالیه است، به علاوه حدود ۹۵۰۰۰ داوطلب و ۵۲۰۰۰ کادر پزشکی که اردوگاه‌های پناهندگان، مراکز درمان سوء مصرف مواد مخدر، برنامه‌های امدادی و کلینیک‌ها را در ۱۲۰ کشور جهان اداره می‌کنند.

اگرچه این سازمان هیچ زمین ثابتی ندارد – به جز یک ساختمان ستاد مرکزی در رم و یک قلعه در مالت – اما طبق قوانین بین‌المللی یک نهاد مستقل است و در سازمان ملل متحد به عنوان «عضو ناظر» شناخته شده است که آن را به عنوان یک نهاد غیر دولتی مانند صلیب سرخ طبقه‌بندی می‌کند.

این وضعیت به سازمان شوالیه‌های مالت اجازه می‌دهد تا به عنوان یک سازمان بی‌طرف در تلاش‌های امدادی در مناطق جنگی عمل کند، همچنین پول و ارز اختصاصی خود را دارد، گذرنامه و تمبر پستی صادر می‌کند و در مقر اصلی خود در رم از مرزهای سرزمینی برخوردار است.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=46265

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!