3

سانسور واژه «مسیح» در پیام رسان های چینی

  • کد خبر : 33691
  • ۲۲ فروردین ۱۴۰۱ - ۹:۳۴
سانسور واژه «مسیح» در پیام رسان های چینی
مطابق با قانونی جدیدی که در ماه مارس در چین به تصویب رسید، بکار بردن واژه «مسیح» و برخی از کلماتی که با ادیان و مذاهب مرتبط هستند در شبکه های اجتماعی این کشور ممنوع شد.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، بر اساس این قانون نهادهای آموزشی تنها در صورت دریافت مجوزهای لازم مجاز به ارسال چنین محتواهایی در شبکه های اجتماعی و پیام رسان های داخلی خواهند بود و در غیر اینصورت کلمه مورد نظر سانسور خواهد شد.

به گزارش کریسشن هدلاینز، قانون جدید حزب کمونیست چین – با عنوان “خدمات اطلاعات مذهبی در فضای مجازی” افراد و سازمان‌ها را از ارسال مطالب با محتوای دینی و مذهبی در اینترنت منع می‌کند، مگر اینکه از اداره ای که بر امور مذهبی در داخل این کشور نظارت می کند، مجوز دریافت کرده باشند.

رهبر یک کلیسا در چین درباره محدودیتی که به تازگی از سوی حزب کمونیست اعمال شده است، می گوید: «هفته گذشته یکی از خادمین کلیسا سعی کرد با استفاده از برنامه پیام‌رسان ویچت، نام تعدادی کتاب را برای اعضای یک گروه کتابخوانی ارسال کند و از آن‌ها بخواهد به کتاب مورد علاقه خود رأی دهند. ناوین این کتابها عبارت بودند از: دفاع از ایمان اثر کورنلیوس ون تیل، سنت و استعداد فردی اثر تی اس الیوت و تقلید مسیح اثر توماس کمپیس. اما در کمال ناباوری اپلیکیشن وی چت این پست را رد کرد و گفت که کلمه «مسیح» مجاز نمی باشد!

در توضیح عدم ارسال این مطلب آمده بود، «کلمه «مسیح» ناقض مقررات شبکه های اجتماعی چین است.

این کشیش چینی افزود: “البته مشکل فقط با ویرایش و حذف بخشی از مطلب ارسالی حل شد، کاری که ما ناچار مجبور به انجام آن شدیم.”

گفتنی است پلتفرم ویچت چینی ها دارای بیش از یک میلیارد کاربر در سطح جهان است و ۷۴ درصد چینی ها برای دستیابی به اطلاعات و اخبار از این پیام رسان استفاده می کنند.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=33691

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!