1

رهبران بومیان کانادا خواستار عذرخواهی ملکه بریتانیا شدند

  • کد خبر : 35221
  • ۰۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۵
رهبران بومیان کانادا خواستار عذرخواهی ملکه بریتانیا شدند
در ملاقات با چارلز، ولیعهد بریتانیا که به آن کشور سفر کرده است، رهبران بومیان کانادا خواستار آن شدند که ملکه الیزابت دوم، به خاطر جنبه‌هایی از رفتار گذشته کانادا با بومیان از آنان رسما عذرخواهی کند.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، رهبران بومیان کانادا در ملاقات با چارلز، ولیعهد بریتانیا که به آن کشور سفر کرده است، خواستار آن شدند که ملکه الیزابت دوم، که رئیس کشور کانادا نیز هست، به خاطر جنبه‌هایی از رفتار گذشته کانادا با بومیان از آنان رسما عذرخواهی کند.

آنان برنامه‌های گذشته دولت‌های کانادا برای “همگون سازی و نسل‌کشی” کودکان و نوجوانان بومی را محکوم کرده و شایسته عذرخواهی دانسته‌اند. این برنامه‌ها به منظور القای فرهنگ و شیوه زندگی کانادا به نوجوانان تدوین شده بود و رهبران بومی آن را تلاش برای نابودی فرهنگ قومی خود دانسته‌اند.

نوجوانان بومی در مدارس شبانه‌روزی ویژه آنان مورد آزار و اذیت قرار می‌گرفتند و تعدادی از آنان به خاطر شرایط نامناسب و رفتار نادرست جان خود را از دست دادند.

روزآن آرچیبالد، رئیس مجمع ملی اقوام اولیه کانادا، پس از ملاقات با پرنس چارلز گفت که ولیعهد به “ناکامی” کانادا در اداره مطلوب روابط با بومیان “اذغان” کرد.

موضوع بدرفتاری با نوجوانان بومی به یک رسوایی ملی در کانادا تبدیل شده و درخواست‌هایی برای عذرخواهی رسمی توسط ملکه را به همراه داشته است.

پرنس چارلز و همسرش، دوشس کورنوال، به مناسبت هفتادمین سالگرد آغاز سلطنت ملکه برای یک سفر سه روزه به کانادا رفته‌اند. ملکه بریتانیا ماه گذشته ۹۶ ساله شد و در تاریخ این کشور، سالمندترین فرمانروا با طولانی‌ترین دوره سلطنت بوده است.

ولیعهد بریتانیا، همسرش و نخست وزیر کانادا در مراسمی در پایتخت با حضور رهبران بومیان شرکت کردند

در مراسمی در اتاوا، پایتخت، که با حضور رهبران بومی و جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا برگزار شد، خانم آرچیبالد صراحتا خواستار آن شد که پرنس چارلز از سوی ملکه از بومیان عذرخواهی کند.

او پس از این مراسم گفت “من خواستم که به خاطر آنچه که در موسسات همگون‌سازی وابسته به کلیسای انگلیکن روی داده است، مادر پرنس چارلز یعنی ملکه به عنوان رئیس کلیسای انگلیکن عذرخواهی کند.”

او گفت ولیعهد بریتانیا صراحتا عذرخواهی نکرد، بلکه اذعان کرد که دولت‌های کانادا در مدیریت مطلوب روابط با مردم بومی شکست خوردند. خانم آرچیبالد گفت که اعتراف پرنس چارلز ” به شکست حکومت کانادا در این زمینه واقعا معنا داشت.”

خانم آرچیبالد در عین حال افزود که اظهارات پرنس چارلز “کافی نیست بلکه تنها گام اول است و زمانی که عذرخواهی کامل صورت بگیرد، نشانه گامی در مسیر تسکین آلام مردمان نخست است.”

 

جارلز و همسرش با حضور در باغ دلها نسبت به یاد قربانیان مدارس بومیان یک دقیقه سکوت کردند

در همان روز، او و همسرش به نشانه ادای احترام به کودکان بومی که به این مدارس فرستاده شدند یک دقیقه سکوت کردند.

چارلز و همسرش همچنین از “باغ دلها” در شهرک ساحلی جانز که به یاد قربانیان این مدارس نامگذاری شده حضور یافتند و و با بازماندگانشان دیدار کردند.

جاستین ولبی، سراسقف کانتربری و بالاترین مقام روحانی کلیسای انگلیکن نیز اخیرا به کانادا سفر کرد و به خاطر “جنایت وحشتناک” دخالت کلیسای انگلیکن در مدارس مسکونی این کشور و برای “گناهان بزرگ” کلیسا علیه مردم بومی کانادا عذرخواهی کرد.

پاپ نیز در سفر به کانادا از رفتار با کودکان بومی در مدارس وابسته به کلیسای کاتولیک پوزش خواست.

زوج سلطنتی روز پنجشنبه پس از سفر به مناطق شمال غرب کانادا به دیدار خود از این کشور پایان خواهند داد. ار این سفر آنان از نزدیک شاهد تاثیر تغییرات آب و هوایی بر جوامع محلی خواهد بود.

ولیعهد بریتانیا همچنین به مناسبت هفتاد و پنجمین سالگرد تاسیس واحد تکاوران ارتش کانادا از مقر آنان دیدن خواهد کرد و همسرش نیز در دیدار از یک مدرسی محلی با نحوه آموزش زنان در جوامع بومی آشنا خواهد شد.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=35221

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!