3

«حواری مسیح» به اتهام بردگی جنسی کودکان زندانی شد/ زد و بند رهبر کلیسای بنیادگرا با دادستان برای کاهش اتهامات

  • کد خبر : 35981
  • ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۵
«حواری مسیح» به اتهام بردگی جنسی کودکان زندانی شد/ زد و بند رهبر کلیسای بنیادگرا با دادستان برای کاهش اتهامات
رهبر یک کلیسای بزرگ در مکزیک با میلیون‌ها پیرو به دلیل آزار و اذیت جنسی نوجوانان به ۱۷ سال زندان محکوم شد. شاهدان در دادگاه گفتند «نااسون خواکین گارسیا»، آن‌ها را مجبور می‌کرد تا برده‌های جنسی او شوند.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، نااسون خواکین گارسیا که خود را رسول یا حواری مسیح می‌نامد چهارشنبه هشتم ژوئن، پس از اعتراف غیرمنتظره به سه جنایت در دادگاه عالی لس‌آنجلس محکوم شد. اعتراف گارسیا و قبول یک توافق با دادگاه که باعث شد او با حکمی سبک‌تر از روال عادی رسیدگی جرایم، تنها به ۱۷ سال زندان محکوم شود.

پنج زن جوان که در یک شهادت سه‌ساعته، پرده از جنایات این «مرد روحانی» برداشتند به دادگاه التماس کردند که این توافق را لغو کند.

در طی دادگاه زنان آزاردیده این مرد را با عباراتی نظیر «شیطان»، «هیولا» و «دجال» خطاب کردند.

گارسیا پس از مرگ پدرش که او هم متهم به آزار جنسی بود، در سال ۲۰۱۴ حواری کلیسای مسیحی بنیادگرای مستقر در گوادالاخارا شد و رهبری حدود پنج میلیون پیرو این کلیسا در سراسر جهان را بر عهده گرفت. پدربزرگ گارسیا گروه دینی «نور جهان» را در سال ۱۹۲۶ تاسیس کرد.

به گفته دادستان‌ها «او از قدرت روحی خود برای داشتن رابطه با دخترانی استفاده می‌کرد که به آن‌ها گفته‌شده بود این امر به نجات آن‌ها منجر می‌شود و در صورت امتناع، لعنت می‌شوند.»

بااین‌حال کلیسای او با انتشار اطلاعیه‌ای در شبکه‌های اجتماعی با دفاع از وی بر «حمایت از حواری مسیح» تاکید کرده و «صداقت» او را ستودند.

گارسیا در سال ۲۰۱۹ در فرودگاه لس‌آنجلس همراه دو زن دستگیر شد. دادستان‌ها درخواست وثیقه بالای پنجاه میلیون دلاری برای او کردند چون ممکن بود پیروان او از سراسر جهان برای آزادی‌اش و تامین وثیقه پول جمع کنند.

این مبلغ مذهبی که با ۱۹ اتهام روبه‌رو بود، سه روز قبل از شروع محاکمه به دو فقره آزار جنسی و یک مورد «اقدام شرورانه جنسی علیه کودکی ۱۵ ساله» اعتراف کرد.

توافق غیرمنتظره با دادستان کل کالیفرنیا و اعتراف به این معنی است که محاکمه او متوقف شده است و با اتهامات دیگری از جمله تجاوز و قاچاق دختران روبه‌رو نخواهد شد.

این توافقنامه مورد انتقاد بسیاری از دنبال کنندگان این پرونده قرار گرفت که آن را ایجاد یک سابقه «خطرناک» در رسیدگی به این‌گونه جرائم می‌دانند که اجازه داد گارسیا از عواقب جنایات خود فرار کند.

هر پنج قربانی که یکی از آن‌ها خود را خواهرزاده گارسیا معرفی کرد برای سال‌ها به بردگی جنسی وادار شده بودند و در دادگاه هنگام ادای شهادت گریه می‌کردند. این زنان گفتند زمانی که گارسیا را متهم کردند توسط جامعه و حتی خانواده‌های خود طرد شدند.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=35981

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!