2

حزب کمونیست کردستان خواستار حمایت مردم از کاندید مسیحی شد

  • کد خبر : 22293
  • ۰۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۲
حزب کمونیست کردستان خواستار حمایت مردم از کاندید مسیحی شد
عضو دفتر سیاسی حزب کمونیست اقلیم کردستان (شیوعی) اعلام کرد که این حزب به دلیل قانون جدید انتخابات عراق که مانع از کسب رای برای احزاب کوچکتر می شود، از رای دهندگان خود در اربیل خواست در انتخابات مجلس عراق به یک کاندید مسیحی در اربیل، رای بدهند.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، ابو کاروان، عضو دفتر سیاسی حزب کمونیست اقلیم کردستان درباره برگزاری انتخابات زودهنگام مجلس عراق و قانون جدید انتخابات این کشور، ضمن انتقاد از این قانون، گفت که حاکمان و جریان هایی که قدرت را در دست، قوانین را بنا به منافع خودتغییر می دهند و در قانون جدید انتخابات، عراق به 83حوزه انتخابیه تقسیم شده و این بدان معناست که احزاب بزرگتر که رای دهندگان بیشتری هم دارند، اکثریت کرسی های مجلس را به دست می آورند.

وی افزود که آرای بیشتر احزاب بزرگ به دلیل عملکرد درست و برنامه های قوی آنان نبوده و این آرای زیاد از طریق قدرتی که در دست دارند و پول و تقلب به دست می آورند.

ابو کاروان بهترین قانون انتخاباتی برای عراق را تعیین کل کشور به عنوان یک حوزه انتخابیه واحد دانست، زیرا به گفته وی نمایندگان مجلس نماینده همه عراقی ها محسوب می شوند.

وی همچنین گفت که حزب کمونیست اقلیم کردستان پس از بررسی شرایط شرکت در انتخابات زودهنگام مجلس عراق، تصمیم گرفته فقط در یک حوزه انتخابیه در موصل یک نامزد رسمی وارد رقابت های انتخاباتی کند و در اربیل نیز از رای دهندگان و طرفداران و اعضای حزب خواسته شده به نامزد مسیحی در این شهر رای دهند، زیرا نامزد مسیحی جزو اقلیت ها است و رای دهندگان در تمامی مناطق عراق می توانند به وی رای دهند و به این ترتیب از پراکندگی آرا جلوگیری می شود.

ابو کاروان درباره شروط حزب متبوعش برای حمایت از این نامزد مسیحی گفت که این نامزد در حال حاضر بی طرف است، اما از نظر حزب شیوعی باید در پارلمان از طبقه کارگر و زحمتکش دفاع کند.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=22293

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!