2
در واتیکان؛ 

جان کری به «اقتدار اخلاقی» پاپ برای مبارزه با تغییرات اقلیمی متوسل شد

  • کد خبر : 17988
  • ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۸
جان کری به «اقتدار اخلاقی» پاپ برای مبارزه با تغییرات اقلیمی متوسل شد
فرستاده ویژه جو بایدن در مسائل اقلیمی، ضمن قدردانی از پاپ برای رهبری و حمایت از محیط زیست، خاطرنشان کرد: توجه فرانسیس در مورد اهمیت مراقبت از محیط زیست، فراتر از مسائل اقلیمی است.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، پاپ فرانسیس در یک نشست خصوصی در واتیکان با جان کری، نماینده ویژه رئیس جمهور امریکا در مسائل اقلیمی، دیدار کرد. کری، پاپ را به خاطر رهبری و حمایت وی از محیط زیست ستایش کرد و او را “یکی از قدرتمندترین افراد کره زمین” خواند.

جان کری پس از جلسه در مصاحبه‌ای با واتیکان نیوز گفت: “فرانسیس در مورد اهمیت مراقبت از محیط زیست فراتر از دیگران است”. وی افزود: “پاپ یکی از افراد بانفوذ دارای خرد و اقتدارِ اخلاقیِ قانع‌کننده در موضوع بحران آب و هوا است.”

واتیکان جزئیاتی در مورد این دیدار منتشر نکرد، اما عکس‌ها و تصاویر این دیدار را به اشتراک گذاشت. کری پیش از این نیز دو بار در سال‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۶، درحالی‌که به‌عنوان وزیر خارجه در زمان باراک اوباما خدمت می‌کرد، با پاپ دیدار کرده بود.

کری در طی یک سفر اروپایی، در واتیکان توقف کرد، و با رهبران سیاسی در رم، لندن و برلین صحبت کرد تا همکاری بیشتری در زمینه مقابله با تغییرات آب و هوایی داشته باشند. این سفر اقدامی مقدماتی برای بیست و ششمین کنفرانس تغییر اقلیم است که با عنوان COP26 نیز شناخته می‌شود و در ماه نوامبر در گلاسگو، اسکاتلند برگزار می‌گردد.

جان کری گفت: “سخنان پاپ فرانسیس سخنانی بسیار مهم خواهد بود که به کنفرانس گلاسگو منتهی می‌شود.” به گفته نماینده رئیس‌جمهور امریکا، پاپ فرانسیس قصد دارد در اجلاس سران جهان در انگلستان شرکت کند.

پاپ دستیار خود، کاردینال پیترو پارولین، وزیر امور خارجه واتیکان را به اجلاس‌های قبلی COP می‌فرستاد و سال گذشته با ارسال پیامی خواستار همکاری بین‌المللی شد و از اینکه “تعهدات کنونی دولت‌ها برای کاهش و سازگاری با تغییرات آب و هوایی بسیار دورتر است از آنچه واقعاً برای دستیابی به اهداف تعیین‌شده در توافق‌نامه پاریس لازم می‌باشد”  ابراز تأسف کرد.

فرانسیس با کتاب Laudato Si در سال ۲۰۱۵ ، شهرت خود را به‌عنوان یک مدافع صریح مراقبت از محیط زیست به دست آورد که کری آن را “سندی بسیار قدرتمند، شیوا و از نظر اخلاقی ترغیب‌کننده” توصیف کرد. روز یکشنبه، واتیکان هفته‌ی “Laudato Si” را برای بزرگداشت سالگرد این کتاب و ترویج رویدادهای زیست محیطی در کلیساها و اسقف‌نشین‌های سراسر جهان برپا کرد.

ملاقات خصوصی بین پاپ فرانسیس و کری خبر از یک پیشنهاد همکاری بین دولت بایدن در ایالات‌متحده و واتیکان در رابطه با محیط زیست می‌دهد. قبل از ملاقات با پاپ، کری سخنرانی اصلی خود را خطاب به آکادمی پاپتیکال علوم و آکادمی پاپتیکال علوم اجتماعی، اتاق‌های فکر واتیکان در حوزه جامعه‌شناسی، علمی و سیاسی ارائه داد.

جان کری گفت: “واتیکان ممکن است یک نهاد کوچک باشد، اما جمعیت آن در سطح جهانی بسیار زیاد است و پاپ فرانسیس، توانایی کمک به اقدامات جنبشی کشورها را دارد”. کری افزود: سخنان پاپ‌ها می‌تواند مردم جهان را بر آن سو هدایت کنند که خواستار تغییر و اقدام از سوی رهبران خود باشند.

جان کری گفت: “من فکر می‌کنم که جهان برای پاپ فرانسیس احترام ویژه‌ای قائل است و هیچ جای تردیدی نیست که وی پیش از این نیز در این مجاهدت رهبری قابل‌توجهی داشته است. ”

دیدار پاپ و جان کری

کری بر تعهد دولت بایدن برای رسیدگی به بحران آب و هوا تأکید کرد، اما اذعان داشت که “هیچ کشوری نمی‌تواند این مشکل را به تنهایی حل کند”.

وی گفت: در حالی که هر کشوری باید تدابیری برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای اتخاذ کند، اما در آنچه از کشورهای با سطوح مختلف توسعه می‌توان انتظار داشت، تفاوت وجود دارد. مردم باید بدانند که این کار عملی است. و در انجام آن، می‌توانیم میلیون‌ها شغل ایجاد کنیم. مراقبت از محیط زیست می‌تواند در زندگی روزمره مردم از اشتغال گرفته تا سلامتی و انرژی جای داشته باشد. من فکر می‌کنم که پدر مقدس در مورد احساس تعهد ما نسبت به یکدیگر و راه‌هایی که علیرغم تقسیمات جهانی و برخی از دو قطبی شدن‌ها و ایدئولوژی‌ها و درگیری‌ها، باید همه با هم در آن قدم بگذاریم، با اقتدار ویژه‌ای صحبت می‌کند. این بحث از هر زمان دیگری مهم‌تر است.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=17988

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!