2
کشیش یوبالیت آلدو:

«رستاخیز مسیح از مردگان» اساس دکترین مسیحیت است

  • کد خبر : 21008
  • ۰۴ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۱
«رستاخیز مسیح از مردگان» اساس دکترین مسیحیت است
کشیش یوبالیت آلدو در خصوص ارتباط منجی با رستاخیز مطرح کرد: تمام دکترین و تفکر مسیحیت برپایه رستاخیز مسیح از مردگان پایه ریزی شده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری مفاز، کشیش یوبالیت آلدو، نماینده اسقف کلیسای آشوری شرق ایران در نشست «موعود در ادیان» با محوریت مسیحیت که از سوی دانشگاه ادیان و مذاهب به صورت مجازی برگزار شد، اظهار کرد: اندیشه منجی در مسیحیت شامل میانجی بین گناه نخستین و بشر است و دیگری موعود آخرالزمان است که به همراه ملکوت می آید.

وی تصریح کرد: منظور از موعود در مسیحیت حضرت عیسی(ع) است که یک مرتبه ظهور کرده و یک ظهور ثانویه هم دارند و در فاصله این دو ظهور ما باید نجات یا تقدیس شدن را زندگی کنیم یعنی با اعمال نیک که به واسطه ایمان به خدا محقق می شود، منتظر موعود باشیم.

حضرت عیسی برای نجات آدم از گناه نخستین فدیه شد

کشیش یوبالیت آلدو ابراز کرد: ما مسیحیان به عیسی(ع) به عنوان یک انسان کامل اعتقاد داریم که به خاطر گناهان انسان فدیه شد و به زمین آمد در واقع کاری که ایشان کرد باعث شد انسان بتواند با خداوند ارتباط برقرار کند، نه ارتباط برمبنای قانون بلکه براساس رحمت خداوند.

نماینده اسقف کلیسای آشوری شرق ایران خاطرنشان کرد: در کاری که حضرت عیسی(ع) انجام داد فیض و رحمت خداوند را می بینم؛ فیض به معنای «محبت بیش از حد» که من لایق آن نیستم و به واسطه آن فیض می توانم با ایمان به حضرت عیسی مسیح از گناه به آزادی نجات پیدا کنم به عبارت دیگر حضرت مسیح منجی من هست و در آینده خواهد آمد و اگر انسان به اعمالی که در کتاب مقدس آمده عمل کند، رستگار خواهد شد.

وی متذکر شد: در ظهور اولیه مسیح نیامدکه روی زمین حکمرانی یا سرزمینی را فتح کند، آمده بود بر قلب‌ها حکمرانی کند که اساس آن فیض و رحمت است، حضرت عیسی(ع) آمده بود روح انسان را که در اسارت بود، نجات دهد.

رستاخیز مسیح از مردگان اساس تفکر مسیحیت است

کشیش یوبالیت آلدو بیان کرد: از زمان ظهور موعود فقط خداوند آگاه است و از نشانه های آن جنگ، خونریزی، ناعدالتی و فراگیری گناه است که آمدن دوباره مسیح را هشدار می‌دهد.

وی تصریح کرد: ثمره ظهور حضرت عیسی(ع) فراگیر است و شامل همه انسان‌ها می شود و اینکه‌ فقط مسیحیان با ظهور منجی نجات پیدا می کنند با عدالت خداوند سازگار نیست.

کشیش یوبالیت آلدو در خصوص ارتباط منجی با رستاخیز مطرح کرد: تمام دکترین و تفکر مسیحیت برپایه رستاخیز مسیح از مردگان پایه ریزی شده است.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=21008

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!