3

تشبیه ترامپ به حضرت عیسی(ع) خشم دینداران آمریکا را برانگخیت

  • کد خبر : 21996
  • ۳۰ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۶
تشبیه ترامپ به حضرت عیسی(ع) خشم دینداران آمریکا را برانگخیت
اواخر هفته گذشته در جاده شمال غربی جورجیانا یک بیلبورد تبلیغاتی دیده شد که دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا را به حضرت عیسی تشبیه کرده بود.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، به نقل از RNS، در سال های اخیر توهین به ادیان مختلف در جهت کمرنگ ساختن عرفان و معنویت بسیار گسترش یافته است. این توهین ها نه تنها شامل ادیان ابراهیمی که ادیان غیر ابراهیمی را نیز در بر می گیرد.

اواخر هفته گذشته در جاده شمال غربی جورجیانا یک بیلبورد تبلیغاتی از دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق ایالات متحده دیده شده است که در کنار آن یک نقل قول از کتاب مقدس نیز وجود دارد. با مشاهده این بیلبورد که در آن سعی شده بود دونالد ترامپ را با عیسی مسیح تشبیه کند موجی از خشم و نفرت به راه افتاد که تنها پس از چند روز بیلبورد ناپدید شدند.

متن این نقل قول که ادعا می شود نقل قول مستقیم از رساله رومیان است، اینچنین می باشد «به ما یک پسر داده می شود، و دولت باید بر دوش او باشد».

پس از انتشار عکسی از این بیلیورد در فضای مجازی و بررسی آن منتقدان اظهار داشتند که این آیه مربوط به رساله اشعیا است و بیشتر به پیشگویی درباره بازگشت مسیح اشاره دارد.

این نقل اشتباه و تشبیه ترامپ به عیسی مسیح باعث شد که علاوه بر پیروان دین مسیحیت پیروان دیگر ادیان نسبت به این موضوع واکنش نشان دهند و تنش هایی ایجاد شد؛ مردم معتقدند که علاوه بر نقض قوانین کلیسا قانون کشور نیز نقض شده است.

نشانه ها حاکی است که این بیلبوردها توسط دفتر Chattanooga ریگان، نصب شده است.

اسکات هربرتز، مدیر کل این دفتر Chattanooga ریگان در مصاحبه ای گفت: تبلیغات تا زمانی که استانداردهای اخلاقی جامعه توهین نکند، اظهارات گمراه کننده یا نادرست را ارائه ندهد، قانونی هستند در غیر این صورت به عنوان نقض قانون به شمار می رود. وی در ادامه خطاب به نشریه دین اعلام کرده است ترکیب دین و سیاست یک ایده بد و نامناسب است.

براساس گزارش ها ساکنان این منطقه از خواندن این پیام متعجب شده بودند که آیا ترامپ مسیح است؟ این موارد در کشور ایالات متحده بسیار مشاهده دیده می شود (در سال 2018 نیز یک بیلبورد مشابه در شهر سنت لوئیس ایالت میسوری مشاهده شد که در آن عبارت یوحنا 1:14 نوشته بود).  برخی از سیاستمداران کهنه کار عادت دارند پیام های خود را به صورت افراطی در قالب دین بیان کنند به عنوان مثال پس از یک تظاهرات در یکی از شهر های جورجیانا سناتور دیوید پرادو اظهار کرد که ترامپ فرستاده خداوند است.

وی در ادامه گفت مطمئنا این موارد تصادفی نیست، چگونه در نظام سیاسی ما دونالد ترامپ می تواند در سال 2016 به صحنه برسد و کاری انجام دهد این چیست جز نگاه ویژه خداوند. از این دست موارد که ترامپ را یک موجود مذهبی و خاص نشان می دهند فراوان مشاهده شده است اما مسئله مهم این است هدف از این رفتارها چیست؟ چرا این افراد عقیده دارند که ترامپ مسیح است؟

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=21996

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!