2
کشیش کانادایی:

برخی بومیان کانادا برای دریافت غرامت دروغ گفته اند

  • کد خبر : 20464
  • ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۸
برخی بومیان کانادا برای دریافت غرامت دروغ گفته اند
به گفته کشیش فورست همه بومیانی که در ۲۲ سال خدمتش در شمال کانادا می‌شناخت، عاشق مدارس شبانه‌روزی بودند و از آن به خوبی یاد می کردند.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، کشیش ریال فورست برخی از کسانی را که در مدارس شبانه‌روزی اقامت داشته‌اند و در حال حاضر زنده هستند را متهم کرده است که در مورد سوء استفاده جنسی دروغ گفته‌اند تا از دادگاه پول بیشتری دریافت کنند.

این کشیش کلیسای سنت امیل واقع در ایالت مانیتوبا کانادا گفته است: «برخی از بومیان برای اینکه پول بیشتری به عنوان غرامت دریافت کنند به دروغ گفته اند که در زمان اقامت در این مدارس مورد آزار جنسی قرار گرفته اند»

او با تاکید بر این موضوع که تمام بومیانی كه در طول ۲۲ سال خدمتش در شمال می شناخته، مدارس شبانه روزی را دوست داشتند و از آن به خوبی یاد می کردند، گفت: «دروغ نگفتن اگر فقیر باشی، کار سختی است.»

با این حال فورست اذعان کرد که عده معدودی از کارکنان این مدارس رفتار بدی داشتند که آنان نیز از خادمین کلیسا یعنی راهبه ها و کشیش ها نبودند، بلکه برخی از نگهبانان برخوردهای ناپسندی داشتند.

پس از آنکه سخنان این کشیش در حساب‌های رسانه‌های اجتماعی اسقف اعظم مانیتوبا منتشر گردید با واکنش و انتفاد هزاران نفر روبرو شد.

بر اساس گزارش شبکه تلویزیونی رسمی کانادا CBC، اسقف اعظم مانیتوبا آلبرت لگات در گفتگو با CBC گفت که فیلم‌های مربوط به کشیش فورست حذف شده است و به خاطر این اظهارنظرها عذرخواهی کرد. اسقف اعظم همچنین فورست را برای مدتی از خدمت تعلیق کرده است.

مدارس شبانه‌روزی بومیان کانادا شبکه‌ای از مدارس برای مردم بومی کانادا بود که توسط دپارتمان امور سرخ‌پوستان دولت کانادا بودجه آن تأمین و توسط کلیساهای کاتولیک کانادا اداره می‌شد. دولت کانادا برای جبران خسارت ۲۸,۰۰۰ دانش آموز این مدارس در مجموع بیش از ۳ میلیارد دلار به آنان پرداخت کرده است.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=20464

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!