0

سی‌وچهارمین جشنواره پیر نارکی برگزار شد

  • کد خبر : 40463
  • ۲۳ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۹
سی‌وچهارمین جشنواره پیر نارکی برگزار شد
سی و چهارمین جشنواره‌ی آموزشی فرهنگی نارکی در راستای تشویق دانش‌پژوهان زرتشتی به کوشش انجمن زرتشتیان تفت و توابع یزد در سپندینه زیارتگاه پیر نارکی برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، همه ساله در سپندینه زیارتگاه پیر نارکی جشنواره آموزشی و فرهنگی برای سپاسداری از دانش‌آموزان و دانشجویان ممتاز زرتشتی برپا می‌شود.

این رویداد آموزشی فرهنگی به شوند همه‌گیری کووید برای دو سال برگزار نشد. امسال پنجشنبه 21 مهرماه در سی و چهارمین جشنواره پیر نارکی با باشندگی موبد دکتر مهربان پولادی، فرنشین انجمن موبدان، دکتر اسفندیار اختیاری، نماینده ایرانیان زرتشتی در مجلس، خداداد کیانی‌پور، فرنشین انجمن زرتشتیان تفت و توابع یزد، موبد مهربان آفرین، فرنشین کمیسیون دینی زرتشتیان استان یزد و فرنشین‌های انجمن‌های زرتشتی استان یزد از دانش‌آموختگان برتر هازمان زرتشتی سپاسداری شد.

در این دوره از جشنواره 742 نفر از دانش‌آموزان و دانشجویان پذیرفته شده بودند. نام پذیرفته‌شدگان جشنواره پیر نارکی بر روی تارنمای انجمن زرتشتیان تفت و توابع یزد به نشانی tasza.ir در دسترس است.

همکیشانی که نتوانستند در جشنواره باشند با در اختیار قراردادن کد ثبت‌نام دانش‌آموزان به دوستان و آشنایانی که به پیرنارکی رفتند، جوایز را دریافت کردند. انجمن زرتشتیان تفت و توابع یزد پس از آمارگیری شمار دانش‌آموزانی که هنوز جوایز خود را دریافت نکرده‌اند و مشخص‌شدن نشانی آنان، شیوه‌ی دریافت جوایز را به آگاهی همکیشان خواهد رساند. جشنواره نارکی را گروهی از نیک‌اندیشان زرتشتی یاریگر بودند. برگزاری جشنواره و گردهمایی خانواده‌ها در سپندینه زیارتگاه انگیزه‌ای برای پاسداشت دین و فرهنگ در میان جوانان زرتشتی است.

از سال 1389 همزمان با جشنواره پیرنارکی آیین سدره‌پوشی همگانی نوباوگان زرتشتی در تالار شاهرخ و شیرین این زیارتگاه برگزار می‌شود. روانشاد شاهرخ میزانیان، پایه‌گذار جشنواره‌ی آموزشی و فرهنگی نارکی و تالار همایش بوده است.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=40463

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!