1

چند خبر کوتاه از اسلام‌ هراسی در جهان

  • کد خبر : 49996
  • ۱۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۰
چند خبر کوتاه از اسلام‌ هراسی در جهان
لغو مجوز مدرسه هندی حامی حجاب، افزایش نفرت‌پراکنی علیه مسلمانان در انگلستان، افزایش اسلام‌هراسی در کانادا و سوئد عناوین چند خبر از اسلام‌ هراسی در جهان است.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، دولت هند در ایالت مادیا پرادش مجوز فعالیت یک مدرسه خصوصی در شهرستان داموه در این ایالت را به خاطر داشتن دانش‌آموز محجبه لغو کرد.

دبیرستان گانگا جامونا در مقطع متوسطه دوم هفته گذشته پوستری را برای تبریک دانش‌آموزان ممتاز در امتحانات مدرسه بر روی دیوار خود نصب کرده بود که در آن تصاویر دختران مدرسه حجاب بر سر داشتند.

در همین راستا گزارش‌های رسانه‌ای حاکی است که دولت ایالت مادیا پرادش در سی و یکم ماه مه دستور تحقیق درباره این قضیه را صادر کرد.

از سوی دیگر گروه‌های افراطی هندو خواستار لغو مجوز فعالیت این مدرسه شده و ادعا کرده بودند که مدرسه دختران جوان غیرمسلمان را وادار به داشتن حجاب کرده بود.

این در حالی است که بر اساس این گزارش هیچ کدام از خانواده‌های دانش‌آموزان این مدرسه شکایتی در خصوص حجاب دانش‌آموزان نداشتند.

افزایش نفرت‌پراکنی علیه مسلمانان در انگلستان

روزنامه انگلیسی ایندیپندنت در گزارشی فاش کرد که جرایم ناشی از نفرت‌پراکنی علیه مسلمانان در اين كشور حتی به قبور متوفیان نیز رسیده است.

در این گزارش با بیان این موضوع تصریح شده است: در یکی از موارد مربوط به این جرایم تصویری از قبر یک مرد مسلمان منتشر شده که سنگ آن که با نوشته‌های عربی مشخص بوده و مورد تخریب قرار گرفته است. هرچند که پلیس اعلام کرده است درحال بررسی این ماجراست، اما مشخص نکرده است که آیا با این موضوع به عنوان یک جرم مبتنی بر نفرت‌پراکنی علیه مسلمانان برخورد خواهد شد یا خیر.

براساس این گزارش، این حوادث طی دو هفته گذشته در بخش اسلامی قبرستان بلسینگتون در منطقه بلک‌برن انگلیس رخ داده است. جایی که جوامع مسلمان انگلیسی متشکل از شیعیان و سنی‌ها ساکن هستند.

نتایج یک نظرسنجی انجام شده در سال ۲۰۲۲ نشان داد که از هر ۱۰ مسلمان انگلیسی هفت نفر از نوعی اسلام هراسی در محل کار خود رنج می برند.

طبق همین نظرسنجی ۶۹ درصد از مسلمانانی که در حال حاضر در این کشور مشغول به کار هستند، به نوعی دشمنی و مخالفت با اسلام را در محیط کاری خود تجربه کرده‌اند.

افزایش اسلام‌ هراسی در کانادا

گروه حقوق بشر «عدالت برای همه» مستقر در کانادا خاطرنشان کرد که علی‌رغم اقدامات انجام‌شده توسط مقامات، اسلام‌ هراسی در این کشور در حال افزایش است.

طاها غیور، مدیر گروه حقوق بشر عدالت برای همه مستقر در تورنتو، در دومین سالگرد حمله تروریستی که منجر به کشته شدن ۴ عضو یک خانواده مسلمان پاکستانی در این کشور شد، گفت: دولت فدرال و دولت‌های ایالتی اقدامات ملموسی را برای بهبود سطح گفتمان در کانادا و افزایش آگاهی نسبت به موضوع اسلام‌ هراسی انجام داده‌اند.

وی گفت: در برخی از شهرها مبارزه با اسلام‌هراسی را به عنوان یک اقدام راهبردی اولویت‌دار مد نظر قرار داده‌اند و حتی قوانین ضد آزار و اذیت مبتنی بر اسلام‌ هراسی در خیابان‌ها را اتخاذ کرده‌اند، اما با وجود این، در ماه‌ رمضان سال جاری، افزایش قابل توجهی را در خصوص حملات به مساجد به ویژه در مونترال شاهد بوده‌ایم.

غیور تأکید کرد که این حوادث نشان می‌دهد که پدیده اسلام‌ هراسی در کانادا در حال افزایش است و وضعیت بدتر می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ایجاد فضای امن برای مسلمانان تنها با حضور بهتر مسلمانان در سطح جامعه محقق می‌شود، افزود: ما می‌خواهیم شاهد حضور بهتر مسلمانان در دولت‌های محلی در کانادا باشیم.

مدیر گروه حقوق بشر عدالت برای همه خاطرنشان کرد: مسلمانان در حکومت‌های محلی، از جمله شهرهایی که جمعیت مسلمان دارند، کمتر حضور دارند. به همین دلیل باید قانونی وضع شود که به همه دولت‌های محلی اجازه دهد مبارزه با اسلام‌ هراسی را در اولویت قرار دهند.

در سالگرد کشته شدن خانواده مسلمان پاکستانی در کانادا، مراسمی در محل این حمله تروریستی در اونتاریو برگزار شد.

افزایش اسلام هراسی در سوئد

پرس تی وی نوشت: براساس آمار‌ها و اظهارات فعالان داخلی در سوئد، افکار ضد مسلمانان در این کشور به میزان قابل توجهی افزایش یافته است. چنین روند تکان دهنده‌ای موجب شده گروه‌های راستگرای افراطی در این کشور اسکاندیناوی، جسورتر از قبل شوند.

با گذشت زمان، به طور فزاینده به نظر می‌رسد که سوئد با اسلام مشکل دارد. تخاصم رو به افزایش علیه مسلمانان و مهاجران، فضای سیاسی این کشور را در سال‌های اخیر به میزان قابل توجهی، مسموم کرده است.

ملی گراییِ سیاسی در سوئد به علت ارتباط تنگاتنگ با بیگانه هراسی، در حال افزایش است. توطئه‌هایی که می‌گوید دیگران (مسلمانان و مهاجران) به اینجا می‌آیند تا هویت فرهنگی، زندگی و حتی امنیت شهروندان سوئدی را تغییر دهند، مشکل ساز شده است.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=49996

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!