0

وقوع 1324 حمله اسلام هراسانه و نژادپرستی علیه مسلمانان در اتریش

  • کد خبر : 50333
  • ۲۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۵
وقوع 1324 حمله اسلام هراسانه و نژادپرستی علیه مسلمانان در اتریش
حملات نژادپرستانه و اسلام هراسانه در اتریش طی 7 سال گذشته به بیش از برابر رسیده، تا جایی که سال گذشته بیش از 1300 مورد حمله به وقوع پیوست به زنان قربانیان اصلی این حملات بودند.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، مرکز اسناد اسلام هراسی و نژادپرستی ضد مسلمانان در اتریش در سال 2022 مورد حمله نژادپرستانه علیه مسلمانان را ثبت کرده است و نفرت در فضای مجازی مسلط است و زنان بیشتر و بیشتر تحت تأثیر قرار می گیرند. «دنیا خلیل» مشاور حقوقی مرکز اسناد می گوید: «هر بک پرونده بیشتر هم خیلی زیاد است. 92.3 درصد از موارد ثبت شده در اینترنت – برای مثال در رسانه های اجتماعی – در مورد گسترش نفرت بوده است. این امر به عنوان مثال در ارتباط با برخی رویدادهای سیاسی قابل مشاهده شد.

نامه جانبی احزاب ائتلاف با موضوع ممنوعیت حجاب برای معلمان که در اوایل سال 2022 مشخص شد، سیل اظهار نظرهای نفرت انگیز را به راه انداخت. به گفته خلیل، جنگ در اوکراین نشان می دهد که با پناهندگان به دلیل قومیتشان نابرابر رفتار می شود بر اساس اظهارات خود، مرکز اسناد در سال گذشته در مجموع 1324 حمله نژادپرستانه علیه مسلمانان در اتریش را برشمرده است.

بر اساس این مستند، این عدد تنها نشان‌دهنده «شکل خاکستری کل پدیده» است و از نظر کمی تنها کسری از آنچه را که افراد مبتلا در زندگی روزمره تجربه می‌کنند، روشن می‌کند. در سال گذشته تعداد موارد گزارش شده 1061 مورد بود. گزارش امسال به تقابل های روزانه با نژادپرستی ضد مسلمانان می پردازد، راه های عملی احتمالی را نشان می دهد، آمار و تحلیلی از تحولات سیاسی و گرایش های نژادپرستانه ضد مسلمانان در سراسر اتریش ارائه می دهد.

در گزارش، موارد ثبت شده به صورت کمی ارائه شده و با جزئیات بیشتری تحلیل شده است. بین موارد آنلاین و آفلاین تمایز قائل شده است. در حالی که 1080 مورد به صورت آنلاین ثبت شده است، 244 مورد غیر آنلاین وجود دارد. برای مرکز اسناد، روشن است که تا چه حد تعاملات در نتیجه دیجیتالی شدن روزافزون زندگی روزمره به حوزه دیجیتال تغییر می‌کنند.

نژادپرستی ضد مسلمانان در اینترنت و فضای مجازی در حال افزایش است

تفکیک 244 مورد گزارش شده آفلاین بر اساس نوع جرم نشان می دهد که افراد آسیب دیده نژادپرستی ضد اسلامی را در فضاهای عمومی، در آموزش و در محل کار تجربه می کنند و این حملات نیز بیشتر گزارش می شود. توهین شامل موقعیت‌هایی است که در آن افراد آسیب‌دیده به‌عنوان فردی هم به صورت کلامی و هم از طریق اعمال توهین‌آمیز (مانند سیلی زدن، پرتاب آب دهان، کشیدن روسری) مورد حمله قرار می‌گیرند. تفکیک حملات بر اساس جنسیت نشان می دهد که زنان بیشتر از مردان تحت تأثیر حملات اسلام هراسی قرار می گیرند.

در سال 2022، مرکز اسناد نظارت آنلاین شدیدی را برای نشان دادن تعداد بالای اظهارات نژادپرستانه علیه مسلمانان به صورت آنلاین انجام داد. بیشتر توصیف‌های حملات آنلاین را می‌توان در رده «اشاعه نفرت» (92 درصد) طبقه‌بندی کرد که بیش از 5 درصد با سخنان نفرت‌انگیز سروکار دارند. همانند سال گذشته، ارتباط خاصی بین رویدادهای سیاسی و خشونت کلامی در اینترنت مشاهده می شود.

IGGÖ  از خواسته های مرکز اسناد پشتیبانی می کند

در گزارش امسال، مرکز اسناد اتریش، از جمله، 16 خواسته را برای مقابله با گرایشات ضد مسلمانان و نژادپرستانه در کل جامعه ارائه کرده است. این مطالبات توسط جامعه مذهبی اسلامی اتریش (IGGÖ) حمایت می شود. جامعه مذهبی اسلامی اتریش خواستار اجرا و تدوین برنامه اقدام ملی علیه نژادپرستی است که قبلاً در برنامه دولت (2019) اعلام شده است: “سیاستمداران باید صریحاً علیه هر نوع تبعیض نژادپرستانه صحبت کنند.”

نژادپرستی ضد مسلمانان بستری برای رشد ایدئولوژی های افراطی است. بنابراین جدی گرفتن جوانانی که نژادپرستی و طرد شده را تجربه کرده اند، جنبه مهمی برای پیشگیری از افراط گرایی است و گسترش و حمایت مالی ساختارهای مشاوره ای و حمایتی برای کسانی که تحت تأثیر خشونت نژادپرستانه قرار گرفته اند ضروری است. IGGÖ همراه با جامعه مسلمانان به کار خود برای حفظ و حمایت از حقوق مسلمانان اتریش و حفظ کرامت آنها به عنوان شهروندان این کشور ادامه خواهد داد.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=50333

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!