1

وزارت دادگستری روسیه، صحیح بخاری را در لیست کتب افراطی قرار داد

  • کد خبر : 38764
  • ۱۶ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۰
وزارت دادگستری روسیه، صحیح بخاری را در لیست کتب افراطی قرار داد
به گفته روسلان نقیف وکیل روسی در فهرست به روز شده وزارت دادگستری روسیه از کتب ممنوعه در تاریخ 29 آگوست، 5 کتاب جدید وجود دارد که سه مورد آن کتب اسلامی است؛ «صحیح بخاری» ترجمه ولادیمیر نیرشا، «تفسیر قرآن کریم» با تعلیقات عبدالرحمن السعدی و کتاب «بلوغ المرام من أدلة الأحكام» ابن حجر عسقلانی.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، این وکیل روسی در ادامه با بیان اینکه طبق قوانین فدراسیون روسیه، پخش، توزیع و انتشار مطالب افراطی در خاک روسیه ممنوع است، افزود: یک نسخه خلاصه از صحیح بخاری که تألیف امام ابوالعباس احمد بن عبداللطیف زبیدی است در این فهرست مورد تحریم قرار گرفته و دیگر نسخه‌های این کتاب در روسیه ممنوع نیست.

در واکنش به این خبر، رمضان قدیروف رئیس جمهور چچن از قرار گرفتن کتاب صحیح بخاری در لیست کتب افراطی ابراز تعجب کرد.

قدیروف در کانال تلگرامی خود با بیان اینکه احادیث پیامبر بعد از قرآن برای مسلمانان در درجه دوم از اهمیت قرار دارد نوشت: «امروز در اروپا کاریکاتورهای موهن به پیامبر، اقدامات علیه حجاب، تجمعات علیه مسلمانان باعث تنزل جامعه مسلمانان شده است، همان مسلمانانی که امروز در جبهه های رویارویی با اروپا در خاک اوکراین برای پاسداری از وطن و ارزش‌های دینی از جان خود می گذرند.حالا چطور باید به آنها توضیح داد که در پشت جبهه به مقدسات شما توهین شده است؟ اگر در این تصمیم تجدید نظر نشود و کارشناسان ذیصلاح در این موضوع ورود نکنند، مسلمانان روسیه حس وطن پرستی خود نسبت به روسیه را از دست می دهند.»

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=38764

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!