1

هشدار رهبران اسلامی نیجریه در مورد کشتار مسلمانان

  • کد خبر : 43834
  • ۱۴ دی ۱۴۰۱ - ۰:۰۱
هشدار رهبران اسلامی نیجریه در مورد کشتار مسلمانان
شورای عالی امور اسلامی نیجریه (NSCIA) نسبت به کشتار مسلمانان در جنوب شرق این کشور هشدار داد.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، شورای تحت رهبری سلطان سوکوتو محمد سعد ابوبکر، رهبر مسلمانان نیجریه، از سازمان‌های امنیتی خواست تا برای حفاظت از جان و مال مسلمانان بیشتر تلاش کنند و عاملان این قتل‌ها را به دست عدالت بسپارند.

این موارد در بیانیه‌ای که پس از نشست فوق العاده ویژه NSCIA که چهارشنبه گذشته در ابوجا برگزار شد، منتشر شده است.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: از آنجایی که مسلمانان در جنوب شرق به عنوان پاکسازی قومی مذهبی توسط برخی از افراد غیرمسلمان که در اعترافات اخیر آنها معلوم شده است، کشته می‌شوند، این کمیته از سازمان‌های امنیتی می‌خواهد عاملان این قتل‌ها بازداشت شده و به عدالت بسپارد. این کمیته نسبت به ناامنی عمومی که در تروریسم، راهزنی، آدم‌ربایی و قتل‌های آیینی در سراسر کشور آشکار می‌شود، ابراز نگرانی کرده و از دولت‌های فدرال و ایالتی خواسته است تا برای ایمن‌سازی نیجریه در برابر جنایتکاران بیشتر تلاش کنند.

بسیاری از شخصیت‌های قضایی نیجریه مانند وکلا، دانشگاهیان ارشد، رهبران قبایل، مدیران ارشد و رهبران تشکل‌های اسلامی از نقاط مختلف کشور نیز حضور داشتند.

در این بیانیه در مورد انتخابات سراسری این کشور آمده است: مردم نیجریه باید آزادانه بهترین نامزدها را انتخاب کنند و به کسانی رأی دهند که با عدالت، انصاف و درستی رفتار کنند. دولت فدرال باید از طریق بسیج رأی‌دهندگان کافی و تدابیر امنیتی مناسب، انتخابات عمومی آزاد، عادلانه، مسالمت‌آمیز و معتبر را در سال ۲۰۲۳ فراهم کند.

این کمیته همچنین از مسلمانان بیشتری خواست تا دانشگاه‌های خصوصی را برای توسعه آموزشی نیجریه به ویژه آموزش اسلامی تأسیس کنند، زیرا دانشجویان مسلمان در برخی از دانشگاه‌های خصوصی متعلق به غیرمسلمانان در معرض ظلم مذهبی قرار می‌گیرند.

این شورا همچنین فعالیت‌های منفی برخی از امامان جماعت را  که نفرت، تفرقه و اختلاف را در مساجد و شبکه‌های اجتماعی ترویج می‌کنند، محکوم کرد و به مسلمانان هشدار داد که مراقب شیطنت‌های خود باشند زیرا این افراد نماینده اسلام یا مسلمانان نیستند.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=43834

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!