0

نگرانی اخوانی‌های اروپا از نفوذ ایران در آمریکای لاتین

  • کد خبر : 50533
  • ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۰
نگرانی اخوانی‌های اروپا از نفوذ ایران در آمریکای لاتین
سفر «آیت‌الله رئیسی» رئیس جمهور ایران به ونزوئلا که با دعوت رسمی «نیکلاس مادورو» صورت گرفت، واکنش صریح اخوانی‌های اروپا را در پی داشت.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، سفر «آیت‌الله رئیسی» رئیس جمهور ایران به ونزوئلا که با دعوت رسمی «نیکلاس مادورو» صورت گرفت، واکنش صریح اخوانی‌های اروپا را در پی داشت.

آنان در واکنش به تفاهم‌نامه و قراردادهای ۲۵ گانه که به امضای دوطرف رسید، با طرح چند سوال مغرضانه درباره هدف ایران از نفوذ در آمریکای لاتین، تهدید یا مشروعیت فعالیت‌های ایران در این کشورها و علّت اتهام همدستی رئیس‌جمهور سابق آرژانتین با ایران، سعی در به حاشیه راندن این دستاورد بزرگ داشتند. حتی برای این منظور از ایراد مختلف به سپاه پاسداران همچون «اداره شبکه بزرگ قاچاق غیرقانونی» نیز دریغ نکردند.

اخوانی‌های اروپا با اذعان به گره خوردن انقلاب کوبا با انقلاب اسلامی ایران، نزدیکی سیاسی و اقتصادی ایران و آمریکای لاتین را نشان از شکل‌گیری محورهای جدید دانسته و با اشاره به حجم مبادلات تجاری فیمابین ایران ونزوئلا و بولیوی و کوبا و نیکاراگوئه در کنار پذیرش موشک شهاب 3، نگرانی خویش را از این موضوعات ابراز کردند.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=50533

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!