0

نصب پرچم‌ نازی‌ها در نزدیکی یک مسجد در ایرلند شمالی موجب نگرانی مسلمانان منطقه شد

  • کد خبر : 53905
  • ۰۶ شهریور ۱۴۰۲ - ۸:۱۱
نصب پرچم‌ نازی‌ها در نزدیکی یک مسجد در ایرلند شمالی موجب نگرانی مسلمانان منطقه شد
سه پرچم صلیب شکسته و نشان SS صبح روز چهارشنبه 23 آگوست در نزدیکی مسجد اقرا در بلفاست پایتخت ایرلند شمالی توسط پلیس کشف شد.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، نصب پرچم‌ نازی‌ها در بیرون مسجدی در ایرلند شمالی حساسیت جامعه مسلمان محلی از حملات احتمالی توسط افراط‌گرایان راست افراطی را برانگیخته است.

سه پرچم صلیب شکسته و نشان SS صبح روز چهارشنبه ۲۳ آگوست در نزدیکی مسجد اقرا در بلفاست پایتخت ایرلند شمالی توسط پلیس کشف شد.

دوربین‌های مداربسته لحظات نصب پرچم‌ها را ثبت کرده‌اند. فردی با استفاده از نردبان برای نصب پرچم‌ها بر روی تیر چراغ‌ها در طول شب ظاهر می‌شود.

مسجد اقراء بلفاست یک مدرسه و موسسه خیریه ثبت شده است که در سال ۲۰۰۸ تأسیس شد.

جمال إویده، امام جماعت و رئیس مسجد گفت: این حادثه باعث ایجاد ترس در میان مسلمانان منطقه، به ویژه در مورد امنیت کودکان شده است.

او به بی‌بی‌سی گفت: «ما احساس می‌کنیم که توسط گروه یا افرادی زیر نظر گرفته شده‌ایم. و ما البته، نگران این هستیم که آیا این منجر به اقدامات بعدی می‌شود یا خیر.»

یکی از نمازگزاران گفت که پرچم‌ها یادآور قتل عام کرایست‌چرچ در سال ۲۰۱۹ است. زمانی که ۵۱ مسلمان در دو مسجد در شهر نیوزیلند به ضرب گلوله یک تندروی راست افراطی کشته شدند و ۴۰ نفر نیز زخمی شدند.

شورای مسلمانان بریتانیا (MCB) این حادثه را محکوم و اعلام کرد چنین جنایاتی بر ضد مسلمانان در ایرلند شمالی غیر معمول نیست.

MCB در بیانیه‌ای اعلام کرد: «جوامع مسلمان در ایرلند شمالی در سال‌های اخیر با چالش‌های متعددی از جمله آتش زدن مسجد و حمله به تجارت متعلق به مسلمانان و اقدامات رعب آمیز روبرو بوده‌اند. این عمیقاً نگران کننده است که این حوادث خشونت آمیز در راستای اسلام‌هراسی همچنان بدون مانع رخ می‌دهد.»

این نهاد گفت فقدان قانون مؤثر جرایم ناشی از نفرت در ایرلند شمالی، مسلمانان و سایر اقلیت‌ها را در برابر تهدید افراط گرایی راست افراطی آسیب پذیر کرده است.

زارا محمد، دبیر کل MCB گفت: «ما از دولت بریتانیا می‌خواهیم تا برای ایجاد قانونی تلاش کند که منجر به پیگرد قانونی علیه کسانی شود که در جنایات ناشی از نفرت علیه مسلمانان و سایر اقلیت‌های مذهبی و جوامع قومی هستند. ضروری است که دولت با نفرت نازی‌ها مقابله کند و تعهد خود را به فراگیری، مدارا و امنیت همه شهروندانش نشان دهد.»

در پاسخ به درخواست برای اظهار نظر، سخنگوی دولت بریتانیا گفت هیچ جایی برای نفرت یا تبعیض در ایرلند شمالی وجود ندارد.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: ما درک می‌کنیم که این حادثه به عنوان جنایت ناشی از نفرت تلقی می‌شود و سرویس پلیس ایرلند شمالی در حال بررسی است. دولت [بریتانیا] متعهد به حمایت از یک جامعه یکپارچه‌تر در ایرلند شمالی است، اگرچه ارائه قوانین جدید در این زمینه همچنان بر عهده دولت تفویض اختیار ایرلند شمالی است.

ایرلند شمالی در سال ۱۹۲۱ شکل گرفت و زمانی که بقیه ایرلند به یک کشور مستقل تبدیل شد، بخشی از بریتانیا باقی ماند.

این امر باعث ایجاد شکاف در جمعیت بین اتحادگرایان که مایل به ماندن ایرلند شمالی در بریتانیا بودند و ملی‌گرایان که خواهان آن بودند این منطقه بخشی از جمهوری ایرلند باشد، شد.

از اواخر دهه ۱۹۶۰، گروه‌های مسلح از هر دو طرف، مانند ارتش جمهوری خواه ایرلند و نیروی داوطلب اولستر دست به بمباران و تیراندازی زدند و نیروهای بریتانیایی به ایرلند شمالی اعزام شدند. این دوران تقریباً ۳۰ سال طول کشید و بیش از ۳۵۰۰ نفر در این مدت جان باختند.

پس از توافقنامه جمعه خوب ۱۹۹۸ اولین دولت چهار حزبی ایرلند شمالی تشکیل شد. این پیمان که به ۳۰ سال درگیری در ایرلند شمالی، موسوم به «ترابـلز» پایان داد، در سال ۲۰۰۲ فروپاشید.

از فوریه ۲۰۲۲ در ایرلند شمالی دولتی که بر اساس پیمان جمعه نیک و بر اساس قدرت‌سپاری باید تشکیل می‌شد شکل نگرفته است و این مساله بر تصویب قانون برای مقابله با اسلام‌هراسی نیز موثر خواهد بود.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=53905

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!