5

مبلغ تازه مسلمان آرژانتینی: حضرت زینب(س) اولین خبرنگار جنگی تاریخ اسلام است

  • کد خبر : 34171
  • ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱:۰۷
مبلغ تازه مسلمان آرژانتینی: حضرت زینب(س) اولین خبرنگار جنگی تاریخ اسلام است
سهیل اسعد، به فعالیت تبلیغی خود در آمریکای جنوبی به عنوان یک طلبه و مبلغ اشاره کرد و گفت: وجود جهل و نادانی و غفلت در دنیا زمینه انجام فعالیت های تبلیغی را فراهم می آورد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری مفاز، سهیل اسعد، رهیافته از کشور آرژانتین، مهمان برنامه بخش رهیافتگان نمایشگاه بین المللی قرآن شد و به تاثیر گذاری فعالیت تبلیغی روحانیت در زمینه مسلمان شدنش اشاره کرد و گفت: امر به معروف کردن من از سمت روحانیت سبب شد تا مسیر زندگی من متحول شود و تصمیم گرفتم طلبه شوم.

وی در رابطه با دین مهاجران ادامه داد: ایرانیانی که قصد مهاجرت دارند، می خواهند در یک فضای دیگری غیر از ایران زندگی کنند و البته در زمینه دین مشکل آنها نیستند بلکه نسل های بعدی آنان هستند که خارج از ایران متولد می شوند، دینشان ضعیف است.

مبلغ تازه مسلمان آرژانتینی به فعالیت تبلیغی خود در آمریکای جنوبی اشاره کرد و یادآور شد که بیشتر از ۱۰۰ نفر در راستای فعالیت های تبلیغی و از سمت ایشان مسلمان شده اند.

سهیل اسعد هدایت انسان ها را دغدغه مهم خود در طول این ۲۵ سال عنوان کرد و گفت: اینکه ابتدا من آرژانتین بودم و اکنون به عنوان یک طلبه در ایران هستم نشان دهنده دست خداست که مرا هدایت کرده است.

تبلیغ؛ فرصتی برای شکرگذاری رهیافتگان

وی تصریح کرد: امروز باید باب هدایت که باب زیبایی است توسط امثال ما که خودمان هدایت شده ایم برای دیگران باز شود و بحث تبلیغ را باید فرصتی برای شکرگذاری ببینیم.

این رهیافته از کشور آرژانین در زمینه اینکه برخی به رهیافتگان لقب دیوانه می زنند، گفت: این پدیده را به جهل این افراد نسبت به واقعیت دین نسیت می دهم.

مبلغ تازه مسلمان آرژانتینی خاطرنشان کرد: افرادی که لقب دیوانه را نسبت به رهیافتگان به کار می برند از زندگی معنوی محروم هستند و لذت های معنوی دین اسلام نتوانستند بشناسند لذا با نگاه عادی و دنیوی این مطالب را مطرح می کنند.

سهیل اسعد با بیان اینکه دلم برای افرادی که نگاه خودشان را محدود به نگاه دنیوی کرده اند، می سوزد، گفت: وجود جهل و غفلت در دنیا زمینه فعالیت های دینی و تبلیغی را فراهم می کند.

رهیافته از کشور آرژانتین به بیان خاطره ای پرداخت و ادامه داد: چند سال پیش قبل از ایام کرونا جمعی از خیرین از ما خواستند به هزینه خودشان چند نفر از شیعیان آرژانتین را دعوت کنم و من پیشنهاد دادم به جای آنف چهار خبرنگار مطرح در دنیا را دعوت کنیم که بعد از اینکه در اربعین شرکت کردند بروند و در کشور خودشان مقاله بنویسند یا فیلم بسازند که اثرگذاری آن بیشتر شود.

وی خاطرنشان کرد: از بین چهار نفری که دعوت شدند فقط یک نفر خبرنگار جنگی در آرژانتین که مسیحی لوده  25 سال اخیر در جنگ ها حضور داشته در اربعین شرکت کرد.

حضرت زینب(س)؛ اولین خبرنگار جنگی تاریخ اسلام

سهیل اسعد عنوان کرد: واقعه عاشورا را برایش توضیح دادم و گفتم زینب(س) اولین خبرنگار جنگی تاریخ اسلام است و او گفت مگر شما خبرنگار جنگی در اسلام دارید؟ گفتم بله حضرت زینب پیام عاشورا را منتقل است. در حرم امیرالمومنین ابن خبرنگار بعد از 20 دقیقه با حالتی عجیب  بیرون آمد. او روز بعد نزد من آمد و گفت خواب دیدم نوری از آسمان وارد روحم شد و یک صدای آسمانی به من گفت که تو زینبی.

وی خاطرنشان کرد: این خبرنگار در کربلا همچون یک شعیه گریه می کرد و زیارت را بجای آورد و در نجف شهادتین را به جا آورد و مسلمان شد.

سهیل اسعد در پاسخ به این سوال که برخی می گویند ایران چه چیزی دارد که آرژانتین و لبنان ندارد و چرا مهاجرت کرده ای؟ گفت: در این راستا ابتدا جمله ای از خانم روسی شنیدم که در مورد تهران گفت را بیان میکنم، ایشان گفت تهران مثل مسکو است؛ اما دارای روح است.

وی با اشاره به اینکه اسلام از ارتباط بین مسلمانان صحبت می کند و می گوید مسلمانان همه برادر هستند، افزود: بزرگترین عنایتی که در اسلام دیده ام بحث ولایت است، ولایت وطن من است.

این مبلغ تازه مسلمان آرژانتینی عنوان کرد: وطن حب و عشق است، اصل قلب و روح او است وطن خاطراتی دارد اما نمی تواند چیزی به عنوان حرارت قلبی ایجاد کند.

وی در پایان تصریح کرد: وطن ما خداوند، قرآن و ائمه معصوم(ع) است و باید گفت امکانات مادی نمی تواند عطش وجود انسان را نسبت به عشقش برطرف کند.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=34171

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!