0

لزوم ایجاد تشکل‌های اجتماعی در قالب گفت‌وگوهای بین ادیان

  • کد خبر : 53726
  • ۳۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۲
لزوم ایجاد تشکل‌های اجتماعی در قالب گفت‌وگوهای بین ادیان
زارع‌بی‌‎عیب در همایش خیرین مرکز اسلامی تایلند گفت: ایجاد تشکل‌های اجتماعی در قالب گفت‌وگوهای بین ادیان و ایجاد هماهنگی بین سازمان‌های اسلامی کشور با دیگر کشورها می‌تواند نقطه وصلی برای جامعه اسلامی تایلند باشد.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، بنابر دعوت مرکز اسلامی و بنیاد زنان مسلمانان تایلند، مهدی زارع‌بی‌‎عیب، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در تایلند در همایش خیرین این مرکز حضور یافت.

ثمر معلولیم، رئیس مرکز اسلامی تایلند در سخنانی، گفت: مسلمانان می‌توانند مشکلات فی مابین را از طریق همکاری و ایجاد مکان‌هایی برای آموزش علمی و فرهنگی جوانان نقش آفرینی کنند.

وی ادامه داد: مراکز اسلامی به نشر فرهنگ اسلامی به همه مسلمانان، ترویج پیام اسلام، گسترش آموزه‌های اسلامی، ارزش‌ها و اصول صحیح اسلام به منظور نشان دادن تصویر واقعی آن کمک خواهد کرد.

زارع‌بی‌‎عیب، رایزن فرهنگی کشورمان در تایلند افزود: رابطه ایران و تایلند براساس موضوعات اسلامی گسترش یافته و هم اکنون شرایط مناسبی به این دو کشور حاکم است. این مرکز می‌تواند جهت آماده‌سازی جامعه مسلمانان تایلند برای فعالیت‌های دینی و اجتماعی مسلمانان و تجمعات علمی کمک شایانی کند.

وی اظهار داشت: مرکز اسلامی از تمامی فرصت‌های موجود برای افزایش زندگی مسالمت‌آمیز میان پیروان ادیان براساس آموزه‌های اسلام بهره ببرد و مسلمانان در پیاده‌سازی این امر بیش از هر زمان می‌تواند تاثیرگذار باشند.

زارع‌بی‌‎عیب ادامه داد: ایجاد تشکل‌های اجتماعی در قالب گفت‌وگوهای بین ادیان و ایجاد هماهنگی بین سازمان‌های اسلامی کشور با دیگر کشورها می‌تواند نقطه وصلی برای جامعه اسلامی تایلند باشد.

خانم حاجیه دارا، مسئول بنیاد زنان تایلند گفت: زن از دیدگاه اسلام به عنوان نیمی از پیکره انسانی با منزلت والای اجتماعی سازنده جامعه است و از طرفی در جامعه تایلند و دین بودا زن از ارزش والایی برخوردار است که می‌تواند در تایلند نوعی همگرایی به وجود آورد.

وی بیان کرد: نقش زنان در خدمت به عنوان عامل فعال در عرصه‌های زندگی و خانه و اجتماع به درستی شناخته شده که این موضوع می‌تواند مبتنی بر مجموعه ای از اهداف راهبردها، رویکردها و اقدامات و توزیع عادلانه در فعالیت‌های اجتماعی تاثیر گذار باشد.

شافعی ناپاکورن، امام جماعت مرکز اسلامی تایلند گفت: پیروان اسلام تنها در سایه همدلی می توانند به همه فضائل الهی دست یابند. یکی از عواملی که در ایجاد همدلی نقش اساسی ایفا می‌کند استفاده از نخبگان مسلمان است که در صورت تعامل و تفاهم گفتگو میان نخبگان در جهان اسلام افزایش خواهد یافت.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=53726

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!