0

عضویت اولین زن مسلمان محجبه در شورای شهر تورنتو

  • کد خبر : 53197
  • ۲۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۴۰
عضویت اولین زن مسلمان محجبه در شورای شهر تورنتو
برای نخستین بار، یک بانوی سیاستمدار محجبه به معاونت شهرداری تورنتوی کانادا برگزیده شد.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، به نقل از مسلم لینک، اولیوا چاو، شهردار تازه منتخب تورنتو، اسما مالک را به عنوان معاون شهردار منطقه جنوب این شهر  منصوب کرد. او یکی از چهار معاون شهردار این شهر است.

اسما مالک پاکستانی‌تبار، در اکتبر ۲۰۲۲ به نمایندگی از بخش ۱۰، اسپادینا-فورت یورک، به عضویت شورای شهر تورنتو انتخاب شد. قبل از آن، او عضو هیئت مدرسه‌ای در تورنتو بود. اسما مالک اولین زن مسلمان با حجاب است که به عضویت شورای شهر تورنتو انتخاب شده است.

وی در واکنش به انتصاب خود به عنوان معاون شهردار در شبکه‌های اجتماعی خود اظهار کرد: بسیار مفتخرم که توسط شهردار اولیویا چاو و اعضای شورای شهر به عنوان معاون اول شهردار تورنتو منصوب شدم. من تورنتو را دوست دارم. اینجا خانه من است و معتقدم که همه باید بتوانند آینده روشنی را در اینجا تصور کنند. در شهری مانند شهر ما، همه ما باید آنچه را که برای شکوفایی نیاز داریم داشته باشیم و خود را در مدیریت شهرمان شریک بدانیم.

اسما مالک پیش از این از نامزدی اولیوا چاو برای شهرداری تورنتو حمایت کرد. او گفت: من سال‌هاست که اولیویا را می‌شناسم. من می‌دانم که اولیویا احساس مردم در شهر ما را درک می‌کند، به خصوص زمانی که مسئله یافتن یک مکان مقرون به صرفه برای زندگی مطرح باشد. با شهردار شدن اولیویا، ما شاهد حمایت بیشتر از این شهر خواهیم بود. وی مسکن ارزان‌تر و امید بیشتر برای مردم در ساختن آینده‌ای روشن در تورنتو را فراهم خواهد کرد. به همین دلیل است که من مفتخرم که امروز حمایت خود را از اولیویا اعلام کنم.

سال گذشته ۹ چهره جدید در شورای شهر تورنتو انتخاب شدند از جمله اولین عضو محجبه که به این سمت انتخاب شد.

اسما مالک، بانوی ۳۹ ساله در رقابت با ۱۱ رقیب دیگر، با ۳۶,۶ درصد آرا، عضویت شورای شهر را از بخش ۱۰-Spadina-Fort York به دست آورد. او در آن زمان گفت: اگر به نتایج در سراسر شهر نگاه کنید، هیجان‌انگیز است. ما نه تنها چهره رهبری سیاسی در تورنتو بلکه محتوای آن را نیز تغییر می‌دهیم.

علی‌رغم افزایش فضای نفرت ضد مسلمانان، تعداد زیادی از آنها در انتخابات عمومی این کشور در سال ۲۰۲۱ پیروز شدند. حداقل ۱۲ نامزد مسلمان، از جمله دو زن، در انتخابات سپتامبر ۲۰۲۱ پیروز شدند.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=53197

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!