0

سکولاریزم، دستاویز پاریس برای فشار به مسلمانان است

  • کد خبر : 55316
  • ۱۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۷
سکولاریزم، دستاویز پاریس برای فشار به مسلمانان است
رئیس دیده‌بان مبارزه با اسلام‌هراسی فرانسه گفت: مسئولان این کشور از سکولاریزم برای توجیه اقدامات خود علیه مسلمانان استفاده می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، عبدالله ذاکری، رئیس دیده‌بان مبارزه با اسلام‌هراسی فرانسه، به شدت از تصمیم این کشور برای جلوگیری از حضور ورزشکاران محجبه فرانسوی در بازی‌های المپیک سال آینده انتقاد کرد.

ذاکری گفت: فرانسه همیشه پشت قانون سکولاریزم پنهان می‌شود که به عاملی برای مواردی همچون جلوگیری از حجاب زنان ورزشکار فرانسوی در طول بازی‌های المپیک شده است.

دو هفته قبل آملی کاسترا، وزیر ورزش فرانسه، در برنامه‌ای در شبکه France ۳، گفت که موضع فرانسه بسیار واضح است؛ پایبندی به یک سیستم سکولار که به شدت در زمینه ورزش اعمال می‌شود؛ این يعنی ممنوعيت هر گونه تبلیغ در تمام برنامه‌هایی  ورزشی و بی‌طرفی مطلق در حوزه خدمات عمومی.

از زمان سخنرانی کاسترا، کشورها و نهادهای اسلامی و بین‌المللی از تصمیم پاریس برای ممنوعیت حجاب ورزشکاران این کشور در المپیک ۲۰۲۴ انتقاد کرده و آن را اقدام جدیدی از مجموعه محدودیت‌ها علیه مسلمانان خوانده‌اند.

ذاکری معتقد است که این تصمیمات مشکلی بسیار جدی در فرانسه است زیرا مستقیماً مسلمانان این کشور را تحت تأثیر قرار می‌دهد، خواه در زمینه ورزش یا در مدارس.

وی گفت: این موضوع برای مسلمانان مایه آزار و دردسر شده است. فرانسه تنها کشوری است که این قانون سکولاریزم را به کار می‌گیرد تا به خود اجازه دهد هر زمان که بخواهد هرگونه ممنوعیتی را وضع کند. وی افزود: آنچه قابل توجه است این که تصمیم فرانسه واکنش مجامع بین‌المللی مانند سازمان ملل و کشورهای عربی و مسلمان را در پی داشت.

ذاکری ادامه داد: فدراسیون ورزشی همبستگی اسلامی که تعداد اعضای آن ۵۷ کشور است، حجاب را مظهر هویت زن مسلمان دانسته که باید به آن احترام گذاشته شود. وی افزود: حتی کمیته برگزاری بازی‌های المپیک پاریس نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد که مسئولیت پذیرایی از همه ورزشکاران در بهترین شرایط بدون هیچ گونه تبعیض، چه با حجاب و چه بی‌حجاب، بر عهده این کمیته است.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=55316

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!