3
برای نخستین بار؛

رابطة العالم عربستان سالروز تولد گاندی را گرامی داشت

  • کد خبر : 39933
  • ۱۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۱
رابطة العالم عربستان سالروز تولد گاندی را گرامی داشت
رابطة العالم الاسلامی در اقدامی بی‌سابقه با انتشار متنی در توییتر صد و پنجاه و سومین سالگرد تولد مهاتما گاندی را تبریک گفت.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، این اتحادیه در توییتر خود نوشت: «همه ساله در چنین روزی، جهان با یادآوری مسیر زندگی و راهبرد پیشگام فلسفه عدم خشونت، مهاتما گاندی، روز جهانی بدون خشونت را جشن می گیرد. این فرصتی است برای انتشار پیام عدم خشونت از طریق آموزش و آگاهی عمومی.»

محمد العیسی رئیس این اتحادیه نیز در توییتر خود نوشت: «روز جهانی عدم خشونت از ما می‌خواهد که با تاکید بر ارزش‌های مشترک سازمان ملل و احترام به بشریت هر نوع خشونتی را رد کنیم. اکنون بیش از هر زمان دیگری به خرد و همبستگی برای مقابله با خشونت و تضمین عدالت و صلح در سراسر جهان نیاز داریم.»

رابطة العالم به عنوان یک نهاد اسلامی در حالی با تبریک سالگرد تولد گاندی به شکلی از دولت هند تمجید می‌کند که در هیچ یک از موارد فشار دولت هند علیه مسلمانان، رابطة العالم واکنش نشان نداده و سکوت اختیار کرده است.

دولت هند متهم به تحت فشار قرار دادن مسلمانان این کشور است. چندی پیش رویترز گزارش داد هند اعضای یک تشکیلات مسلمانان را بازداشت و فعالیت آن را ممنوع کرده است.

همچنین بر اساس یافته‌های پژوهشیِ نهاد موسوم به “شورای اسلامی ویکتوریا” در استرالیا بسیاری از ناظران و تحلیلگران بر این باورند که حزب حاکم هند عملا نفرت پراکنی علیه مسلمانان را عادی‌سازی کرده است. به نحوی که اکنون 55.12 درصد از مجموعِ توییت‌های ضداسلامی در جهان از مبدا هندوستان انجام می‌شوند.

گفتنی است بر اساس اظهارات أوصاف سعید سفیر هند در عربستان، حجم مبادلات تجاری بین عربستان و هند رو به افزایش است و از 3 میلیارد دلار در سال 2005، به 33 میلیارد دلار در سال 2021 رسیده است.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=39933

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!