3

دیدار سفیر ایران در ریاض با عبداللطیف بن عبدالعزیز آل الشیخ

  • کد خبر : 58222
  • ۰۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۰
دیدار سفیر ایران در ریاض با عبداللطیف بن عبدالعزیز آل الشیخ
علیرضا عنایتی سفیر جمهوری اسلامی ایران در ریاض با عبداللطیف بن عبدالعزیز آل الشیخ، وزیر امور اسلامی و دعوت و ارشاد عربستان، دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، بر اساس بیانیه رسمی وزارت امور اسلامی و دعوت و ارشاد عربستان، که شامگاه دوشنبه منتشر شده، وزیر عربستانی پیشرفت‌ها در این کشور در عرصه‌های گوناگون از جمله ترویج اسلام میانه‌رو و اعتدال و تسامح و مبارزه با تفرت‌پراکنی و غلو و افراط و اقدامات پادشاه و ولیعهد عربستان برای بازتاب دادن «چهره واقعی اسلام» را که دین رحمت و همزیستی است بیان کرد.

وی گفت که وزارتخانه متبوع وی با جدیت برای اصلاح مفاهیم نادرستی که وجهه اسلام را تخریب کرده تلاش می‌کند و می‌کوشد که اسلام را دین اعتدال و میانه‌گرایی بر اساس متن قرآن و سنت نبوی به موجب «برداشت سلف صالح» نشان دهد.

عنایتی نیز در این دیدار به اقدامات عربستان به رهبری پادشاه و ولیعهد این کشور و خدمات آنان به اسلام و مسلمانان و ترویج اسلام میانه‌رو و خدمت به حرمین شریفین اشاره و تأکید کرد که لقب «خادم الحرمین الشریفین» بزرگ‌ترین نشانه اهتمام سران عربستان به خدمت اسلام و مسلمین و حرمین شریفین و قرآن کریم و دعوت به آن است.

وی گفت که گسترش روابط عربستان و ایران تأثیر سازنده بر جهان اسلام خواهد داشت و از نقش وزارت امور اسلامی و دعوت و ارشاد عربستان در توجه به قرآن کریم و انجام مطالعات و پژوهش‌های اسلامی قدردانی کرد.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=58222

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!