1

برگزاری کنفرانس «مطالعات اسلامی، حقیقت، روش و تفسیر» در روسیه

  • کد خبر : 40419
  • ۲۴ مهر ۱۴۰۱ - ۰:۳۱
برگزاری کنفرانس «مطالعات اسلامی، حقیقت، روش و تفسیر» در روسیه
برگزاری کنفرانس «مطالعات اسلامی، حقیقت، روش و تفسیر» در روسیه

به گزارش پایگاه خبری مفاز، این کنفرانس دوم و سوم فوریه ۲۰۲۳ (۱۳ و ۱۴ بهمن ۱۴۰۱) در سالن شورای علمی انستیتو فلسفه آکادمی علوم روسیه به نشانی مسکو، خیابان «گانچارنایا»، شماره ۱۲ برگزار خواهد شد.

حوزه شرق‌شناسی و مطالعات اسلامی مانند دیگر حوزه‌ها، راه طولانی را در مسیر تاریخ طی کرده است. این راه از آثار و فعالیت‌های مبلغان از کشورهای مختلف آغاز شده و تاکنون ادامه یافته است.

با مطالعه رویکردها و آثار دانشمندان و محققان در این حوزه می‌توان به گستردگی این مهم پی برد؛ اما حقیقتِ مطالعات اسلامی و شرق‌شناسی همانند مسیری بی‌انتها همچنان نیاز به پژوهش و آگاهی دارد.

بنا به اعلام بنیاد مطالعات اسلامی روسیه(ابن سینا)؛ هدف از برگزاری این کنفرانس گفت‌و‌گو و ارائه مطالب در باب اسلام‌شناسی معاصر و ابزارهای موردنیاز و مهم در جهت شناخت و آگاهی بیشتر در این حوزه است.

برگزاری کنفرانس با انتشار نخستین شماره مجله فلسفه اسلامی «‌اشراق‌» مصادف خواهد شد. سالنامه فلسفی _ عرفانی «‌اشراق‌» که از سال ۲۰۱۰ توسط انتشارات صدرا منتشر شده است، زین پس سری جدیدش به عنوان نشریه رسمی از طرف انستیتو فلسفه آکادمی علوم روسیه منتشر خواهد شد.

کنفرانس به دو زبان روسی و فارسی برگزار خواهد شد و شرکت در آن به صورت حضوری امکان‌پذیر خواهد بود.

هزینه ورودی از شرکت‌کنندگان در کنفرانس دریافت نخواهد شد و حضور در همایش  به صورت رایگان امکان‌پذیر خواهد بود.

مباحث ارائه‌شده توسط شرکت‌کنندگان در چارچوب و طراحی نشریه و مقررات نشر از طرف هیئت تحریریه، در شماره بعدی مجله فلسفه اسلامی «‌اشراق» منتشر خواهد شد.

برای شرکت در کنفرانس لازم است تا تاریخ ۱ نوامبر ۲۰۲۲ (‌۱۰ آبان ۱۴۰۱) چکیده مقاله (‌حدود ۲۰۰۰ کاراکتر با فاصله‌) به آدرس الکترونیکی islamphil@mail.com  با موضوع «درخواست به منظور شرکت در کنفرانس» ارسال شود . جزئیات کنفرانس برای شرکت‌کنندگان ارسال خواهد شد.

همچنین علاقه‌مندان به انتشار متن مقاله در مجله فلسفه اسلامی «‌اشراق» می‌توانند مقاله مورد نظر را مطابق با الزامات و چارچوب نشریه تا ۱ مارس ۲۰۲۳ (۱۰ اسفند ۱۴۰۱) ارسال کنند.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=40419

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!