3

«اوجالا»، خانه امید تازه مسلمانان لاتین‌تبار در «شیکاگو»

  • کد خبر : 48204
  • ۳۰ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۱
«اوجالا»، خانه امید تازه مسلمانان لاتین‌تبار در «شیکاگو»
بنیاد غیرانتفاعی اسلامی «اوجالا» خانه بسیاری از تازه مسلمانان لاتین‌تبار «شیکاگو» است و برای این گروه اقلیت دینی که به سرعت در حال رشد است، امید و آرامش را به ارمغان آورده است.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، «Ojala» کلمه ای در اسپانیایی به معنای «امید» است و به همین دلیل یک سازمان غیرانتفاعی اسلامی در «شیکاگو» به این اسم نامگذاری شده است. بنیاد «اوجالا» خانه بسیاری از مسلمانان لاتین‌تبار شیکاگو است و برای این گروه اقلیت دینی که به سرعت در حال رشد است، امید و آرامش را به ارمغان آورده است.

«کریستوفر عبدالکریم پاولیچک»، از بنیانگذاران «اوجالا» درباره این نهاد می‌گوید: ما از این مکان برای ارتباط افراد جامعه با یکدیگر استفاده می‌کنیم و از آنها می‌خواهیم خانواده‌ها و دوستانشان به اینجا بیاورند تا با یکدیگر به صحبت و گفتگو بنشینند.

وی افزود: تمرکز این نهاد بر برآورده کردن نیازهای محلی است و همه افراد جامعه اعم از مسلمانان و غیرمسلمانان می‌توانند برای حل کردن مشکلات خود به این مکان مراجعه کنند.

در سال 2018، پاولیچک نیاز به تقویت تلاش‌های مستمر مسلمانان لاتین‌تبار شیکاگو را احساس کرد و تصمیم گرفت سازمانی را تاسیس کند که فعالانه برای آگاهی‌بخشی به جامعه مسلمانان لاتین و در عین حال ایجاد تغییرات مثبت تلاش می‌کند.

این سازمان در سراسر شهر دارای فعالیت‌های مختلف است و از طریق غذا، زبان و یافتن زمینه‌های مشترک انسانی با جوامع ارتباط برقرار می‌کند.

وجود این موسسه می تواند انگیزه مثبتی برای گرایش هیسپانیک‌ها به دین اسلام باشد.

پاولیچک گفت: ما از طریق زبان اسپانیایی با هیسپانیک‌ها (مردم اسپانیایی زبان در آمریکا) ارتباط برقرار می‌کنیم و همچنین از طریق پختن غذاهای قومی تلاش می‌کنیم این ارتباط برقرار شود.

بر اساس گزارش های دریافت شده ، تعداد «هیسپانیک»هایی که در آمریکا در حال گرایش به اسلام هستند و مسلمان می شوند به طور چشمگیری در حال افزایش است،اما آنها گاهی احساس انزوا می‌کنند.

بر اساس تحقیقات انجام شده، اگرچه جمعیت نسبتا بزرگی از مسلمانان لاتین‌تبار در تگزاس و نیوجرسی متمرکز شده‌اند اما در بیشتر موارد آنها پراکنده هستند.

وقتی مسلمانان لاتین‌تبار به مساجد یا مراکز اجتماعی محلی خود می‌روند و با گروه‌هایی از مسلمانانی که به زبان‌های عربی یا دیگر زبان‌ها صحبت می‌کنند ملاقات می‌کنند، ممکن است احساس طرد شدن کنند و به همین دلیل است که برخی از رهبران جامعه نگران حفظ مسلمانان لاتین تبار پس از گزایش آنها به دین اسلام هستند.

اما بنیاد اوجالا این مشکل را تا حدی زیادی مرتفع کرده است، زیرا شرایطی را برای دیدار و گفتگوی مسلمانان با زبان‌ها و فرهنگ‌های مختلف و حتی دیدار مسلمانان با غیرمسلمانان هیسپانیک فراهم کرده است.

این موسسه منابعی را به زبان انگلیسی و اسپانیایی برای آموزش مردم در مورد اسلام فراهم کرده است.

«کریستوفر عبدالکریم پاولیچک» می گوید که قطع ارتباط بین اسلام و فرهنگ بنابراین ما باید شرایط را طوری مهیا کنیم که افراد با فرهنگ‌های مختلف بتوانند به دین اسلام گرایش پیدا کرده و در این دین باقی بمانند.

وی خاطرنشان کرد: تازه مسلمانان لاتین‌تبار برنامه‌های خاصی برای افتتاح مراکز مخصوص به خود دارند، اگرچه در حال حاضر نیز آنها در مساجد و مراکز اجتماعی مختلف و حتی در پارکینگ‌های خواربارفروشی‌ها به هدف‌های دینی و اجتماعی گردهم می‌آیند.

اوجالا در ماه رمضان نیز میزبان افطاری های متعدد و همچنین و جشن های اعیاد برای برای مسلمانان لاتین‌تبار و تازه مسلمانانی است که ممکن است ماه مبارک رمضان را به تنهایی سپری کنند.

بر اساس گزارش سازمان «فهم و خط مشی اجتماعی» واقع در واشنگتن، در سال 2009 میلادی تنها یک درصد از مسلمانان آمریکا هیسپانیک بودند اما تا سال 2018 میلادی این رقم به 7 درصد رسید و در حال حاضر حدود 250 هزار نفر از مسلمانان در آمریکا را هیسپانیک‌ها تشکیل می دهند.

«دالیا مجاهد»، رئیس تحقیقات موسسه «فهم و خط مشی اجتماعی» در این باره می گوید: در کمتر از 10 سال شاهد رشد 700 درصدی مسلمانان هیسپانیک در آمریکا بوده ایم در حالی که چنین رشدی در هیچ یک از گروه های دیگر وجود نداشته است.

یکی از مهم‌ترین دلایل گرایش هیسپانیک‌ها به اسلام ،تاکیدی است که این دین به حقوق انسان ها به ویژه حقوق زنان دارد.

گفتنی است ،آمریکایی‌های لاتین‌تبار یا همان هیسپانیک‌ها در آمریکا بیشتر در شهرهای نیویورک، شیکاگو، لس آنجلس، میامی و کالیفرنیا مستقر هستند.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=48204

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!