2

اعتراض مسلمانان کانادا به ایجاد محدودیت های جدید

  • کد خبر : 49554
  • ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۹
اعتراض مسلمانان کانادا به ایجاد محدودیت های جدید
کشورهای غربی به رغم همه شعارهای برابری و حقوق بشری، از ناقضان حقوق بشر محسوب می شوند به طوری که برخی از اقلیت های دینی، قومی و نژادی در بسیاری از این کشورها، آزادی و امنیت لازم را برای انتخاب نوع پوشش و انجام آیین ها و مراسم های خود ندارند.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، این اقدام دولت کبک خشم مسلمانان کانادا را برانگیخته است به طوری که گروه هایی از مسلمانان شکایتی را تنظیم کرده و از دادگاه عالی کبک خواسته اند که دستور ممنوعیت تمام اشکال عبادت در مدارس دولتی را از نظر قانون اساسی بی‌ اعتبار، غیر قابل اجرا یا لغو کند.

معترضان مسلمان معتقدند که چنین دستورهایی، تبعیض‌ آمیز است و منشور حقوق و آزادی‌ های کانادا را نقض می‌کند.

این در حالی است که مسلمانان در دیگر استان های کانادا نیز تحت فشار هستند. این وضعیت موجب شده است که حتی کمیته سنای کانادا در گزارشی اعلام کند، اسلام‌ هراسی عمیقاً در جامعه کانادا ریشه دوانده است و زنان محجبه آسیب‌ پذیرترین آنها هستند.

بر اساس گزارش کمیته حقوق بشر سنای کانادا، گروه‌های نفرت راست افراطی و ضد مسلمانان با اقدامات نفرت انگیز علیه مسلمانان، در حال رشد هستند.

در کانادا، مسلمانان نه فقط در زمینه آداب و رسوم مربوط به مسائل دینی با تبعیض روبرو هستند، بلکه از تبعیضات در محل کار هم رنج می برند. بر اساس تحقیق جدیدی که توسط موسسه Islamic Relief انجام شده است، بیش از دو سوم مسلمانان کانادایی در محیط کار خود، با رفتارها و برخوردهای تبعیض آمیز مواجه هستند. دسترسی نابرابر به ترفیع، حقوق و مسئولیت های شغلی یا سیاست های تبعیض آمیز مانند مقررات و قوانین لباس، از جمله این تبعیضات به شمار می آید.

این مطالعه که تحت عنوان «مسلمانان در حاشیه جامعه» توسط رسانه های محلی کانادا منتشر شده، بین تبعیض رسمی و غیررسمی، تمایز قائل شده است. حدود 84 درصد از پاسخ دهندگان در این تحقیق تاکید کردند در محیط کار خود هر دو نوع تبعیض را تجربه کرده اند. به گفته پژوهشگران این مطالعه، اسلام هراسی در محیط کار، تأثیر منفی بر پیشرفت شغلی مسلمانان کانادایی داشته است.

علاوه بر کانادا، در بسیاری از کشورهای غربی نیز شرایط تقریبا مشابهی در جریان است. راه اندازی موج اسلام هراسی به ویژه طی سال های اخیر زندگی بسیاری از مسلمانان را در کشورهای مختلف قاره اروپا مختل کرده است. کشورهای اروپایی که همواره از دموکراسی و برابری دم می زنند، درعمل زندگی را برای بسیاری از اقلیت های قومی و نژادی و دینی چون مسلمانان تنگ کرده اند.

«مسعود شجره» رئیس کمیسیون اسلامی حقوق بشر در این زمینه می گوید: مسلمانان ساکن بریتانیا در تمامی ابعاد زندگی به شهروندان درجه دو تبدیل شده‌ اند که این نتیجه فضای تنفر است که ایجاد شده است و اسلام هراسی را مشروع و فرهنگ آن را در کشور نهادینه می‌ کند.

ایجاد نفرت علیه مسلمانان و اسلام هراسی در جوامع اروپایی در زمینه های مختلف اجتماعی، اقتصادی و سیاست های مهاجرتی رو به افزایش است. مقامات اروپایی که خود در تریبون های عمومی در حمایت از حقوق برابر انسان ها شعار می دهند و حتی کشورهای دیگر را به ناعدالتی و زیر پا گذاشتن قوانین مربوط به حقوق بشر محکوم می کنند، در برابر تبعیض علیه مسلمانان در جهان غرب عمدتا سیاست سکوت را در پیش می گیرند.

«رابین بالسوئینگ»، مقام هماهنگ کننده در مقابله با تبعیض و نژادپرستی هلند از وجود یک تبعیض ساختاری علیه مسلمانان در بانک‌ها و موسسات مالی این کشور خبر می دهد و می گوید: موسسات مالی هلند با استفاده تبعیض آمیز از قانونی که برای مقابله با پولشویی و اعمال تروریستی تصویب شده است، مسلمانان را هدف می‌ گیرند.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=49554

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!