1

اعتراض شیخ کویتی به بهانه‌جویی سعودی‌ها از حماس

  • کد خبر : 56519
  • ۱۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۰
اعتراض شیخ کویتی به بهانه‌جویی سعودی‌ها از حماس
دکتر نایف العجمی، امام جماعت مسجد الغانم والخرافی کویت گفت: انتخاب روش مقاومت و مبارزه برعهده اهالی سرزمین‌های اشغالی است و کسانی که از رنج ان‌ها و محدودیت امکاناتشان بی‌خبرند، حل این مسئله را به اهلش واگذار کنند.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، نايف العجمي، امام جماعت مسجد الغانم والخرافی کویت، در خطبه اخیر خود درباره مقاومت فلسطین، اهداف صهیونیست‌ها در جنگ غزه، و نیز بهانه‌جویی برخی سلفی‌ها به حمله حماس که جنبش مقاومت اسلامی را مسبب اصلی کشتار مردم غزه دانسته بودند، گفت: «انتخاب روش مقاومت و مبارزه برعهده اهالی سرزمین‌های اشغالی است و هیچ کس در این باره نباید نظر دهد، وکسانی که از رنج آن‌ها و محدودیت امکاناتشان بی‌خبرند، حل این مسئله را به اهلش واگذار کنند؛ چرا که مردمان غزه به امور خود آگاه‌ترند.

نکته مهم این است که در این موضوع، لازم نیست تعادل بین مقاومت و صهیونیست‌ها برقرار باشد، چرا که ایمان مقاومت به بر حق بودن راهشان، و امید محکم به پیروزیشان همه خلاها را جبران می‌کند.»

نايف العجمي در ادامه افزود: «بین قدرت مردم لیبی و اشغالگران ایتالیایی هم فاصله و تفاوت بسیاری بود، اما با این حال مقاومت و ایستادگی کردند؛ و هیچ کس هم آنان را بی‌پروا (بی‌ملاحظه) ندانست. وضعیت ببن مجاهدین افغانستان و قوای ارتش شوروی هم چنین بود. اکنون نیز ماجرا به همین شکل است. مردم غزه به خصوص زنان و کودکان آن زیر حملات رژیم غاصب قرار دارند و این قلب ما را به درد می‌آورد، اما پیروزی و نجات سرزمین‌های اشغالی راهی جز پرداخت هزینه ندارد و این واقعیتی مبرهن است.

آیا می‌توان حقوق سلب شده مردم را بدون مقاومت مدنی و نظامی باز پس گرفت؟ مذاکرات صلح چه دستاوردی برای فلسطینینان داشته است؟

باید توجه داشت که متعاقب آغاز طوفان الاقصی و پس از آن هجمه‌ی رژیم صهیونیستی علیه غیرنظامیان غزه، برخی سلفی‌ها، مقاومت حماس را مذمت و شماتت کرده و آن را مسئول خون‌های ریخته شده مردم بی‌گناه دانستند. به اعتقاد این گروه، در وضعیتی که حماس و گروه‌های مقاومتی فلسطینی می‌دانند توان مقابله نظامی با صهیونیست‌ها را ندارند، نباید از ابتدا معرکه را آغاز می کردند.

برای نمونه، عبدالله الجدیع نویسنده سعودی در مقاله‌ای نوشت: «چه کسی محاسبات اشتباه انجام داده و مردم غزه را وارد ماجراجویی خطرناکی کرده است؟ یحیی السنوار (رئیس دفتر سیاسی حماس در غزه) مسئول این حمله بوده که آن را با محاسبات اشتباه انجام داده است.»

 

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=56519

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!