16
تقویم ادیان؛

هاری شایانی اکاداشی؛ یازدهمین روز از نیمه اول آسادها

  • کد خبر : 36454
  • ۳۰ تیر ۱۴۰۱ - ۸:۴۷
هاری شایانی اکاداشی؛ یازدهمین روز از نیمه اول آسادها
مراسم هاری شایانی اکاداشی، یا هاری سایان اکاداشی، در یازدهمین روز ماه آشادها و به هنگام شوکلا پاشکا برگزار می شود، این نام به‌خصوص برای اکاداشی تنها در اوریسا به کار می رود.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، شایانی اکاداشی (یازدهمین خواب)، همچنین به عنوان ماها-اکاداشی (یازدهم بزرگ)، یازدهمین روز قمری (اکاداشی ) از دو هفته روشن ( شوکلا پاکشا ) ماه هندو آشادا (ژوئن – ژوئیه) است، این روز مقدس برای وایشناواها، پیروان خدای محافظ هندو، لرد ویشنو، اهمیت ویژه ای دارد.

هاری شایانی اکاداشی، یازدهمین روز از نیمه اول آسادها Asadha است که در آن ویشنو از همه چیز دست می کشد و به بستر ششا ناگ Shesha Nag در کسیرساگار Ksirsagar می‌رود تا در آن بخوابد.

بنا بر یک باور مذهبی هندو، ویشنو در طول چهار ماه فصل بارندگی، که از یازدهمین روز نیمه اول آشادها آغاز می شود، در خواب به سر می برد. فصل بارندگی با نام چاتورماس Chaturmas نیز شناخته می شود و در طی آن اموری از قبیل ازدواج و برگزاری جشن ریسندگی منع شده است.

مراسم هاری شایانی اکاداشی، یا هاری سایان اکاداشی، در یازدهمین روز ماه آشادها و به هنگام شوکلا پاشکا Shukla Paksha (نیمه رو به بدر ماه) برگزار می شود، این نام به‌خصوص برای اکاداشی تنها در اوریسا Orissa به کار می رود.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=36454

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!