2
نماینده ولی فقیه در مازندران:

احقاق حق فلسفه همه ادیان الهی است

  • کد خبر : 53549
  • ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۹
احقاق حق فلسفه همه ادیان الهی است
نماینده ولی فقیه در مازندران بزرگترین فلسفه همه ادیان و قیام عاشورا را احقاق حق در جامعه بیان کرد.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی ظهر پنجشنبه در مراسم عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین (علیه‌السلام) و گرامیداشت سالروز بازگشت آزادگان به کشور که با حضور کارکنان محترم قضائی و اداری دادگاه‌های عمومی و انقلاب و شورای حل اختلاف شهرستان ساری در نمازخانه حضرت فاطمه معصومه (سلام الله علیها) دادگستری شهرستان ساری برگزار شد، ضمن تسلیت شهادت حضرت رقیه (س)، حادثه بارگاه حضرت شاهچراغ و هتک حرمت آن امامزاده لازم التعظیم، اظهار کرد: بخش قضائی بخشی بسیار مؤثر در روند کلی اصلاحات جامعه است.

آیت الله محمدی لائینی تصریح کرد: امام حسین (ع) فلسفه قیام خودشان را بر همین مسئله که در جامعه به حق عمل نشده و از باطل اجتناب نشده قرار می‌دهد، مهم‌تر از آن هم اصل فلسفه دین است که خدای بزرگ در آیه ۱۰۵ از سوره مبارکه نساء می‌فرماید که قضاوت در میان مردم باید براساس حق باشد.

نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: دستگاه قضائی و همچنین دستگاه‌های اجرایی و قوه مجریه و قوه مقننه باید براساس حق رفتار کنند، پس اصل دین، قرآن، قیام امام حسین (ع) و شهادت همه عزیزان و تلاش همه دلسوزان در طول تاریخ این است که حق در جامعه شنیده، گفته، قضاوت، داوری و عمل شود.

این مسئول ادامه داد: ما در رابطه با احقاق حق و حق را به حق‌دار رساندن گفتمان داشتیم که این بزرگترین فلسفه همه ادیان پیامبران است و باید به آن توجه شود.

آ یت الله محمدی لائینی با بیان اینکه گاه به‌جای جانب حق گرفتن به منافع خودمان فکر کرده و به نفع باطل کار می‌کنیم، عنوان کرد: در فعالیت‌های قضائی باید مراقب باشید که جانب ظالمان را نگیرید، همیشه دشمن ظالم و کمک مظلوم باشید.

نماینده ولی فقیه در مازندران در پایان اذعان داشت: به نماز اول وقت اهمیت بدهید، چهره دین شما نماز است ونماز جمعه را در برنامه‌ریزی‌های خود به حساب بیاورید.

 

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=53549

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!