1

برگزاری دوره تخصصی «عرفان و معنویت» ویژه ماه رمضان

  • کد خبر : 16792
  • ۲۲ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۲
برگزاری دوره تخصصی «عرفان و معنویت» ویژه ماه رمضان
دوره تخصصی «عرفان و معنویت» ویژه شبهای ماه مبارک رمضان از سوی موسسه بین المللی حکمت برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری مفاز، دوره تخصصی «عرفان و معنویت» ویژه ماه مبارک رمضان با حضور اساتید برجسته حوزه و دانشگاه و اعطای گوای معتبر، هرشب ساعت 9:30 به صورت آنلاین برگزار می شود.

آخرین مهلت ثبت نام دوره تخصصی عرفان و معنویت که از سوی موسسه بین المللی حکمت، 24 فروردین ماه است.

براسای این گزارش، در جلسات اول و دوم وحید سهرابی فر، عضو هیأت علمی دانشگاه ادیان و مذاهب به تببین موضوع «معنویت و انسان معاصر» می پردازد

حجت الاسلام محمدرضا غفوریان، عضو هیأت علمی دانشگاه امیرکبیر در جلسه سوم به موضوع «معارف اعتقادی در ادعیه» می پردازد.

هادی وکیلی عضو هیات علمی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی در چهارمین جلسه به موضوع «سبک زندگی معنوی: امکان و ویژگی‌ها» و در پنجین جلسه به «تقابل SBNR و SBR» می پردازد.

براساس این گزارش در ششمین جلسه «چرایی پیوند عرفان و ادبیات» از سوی حجت الاسلام جوان آراسته، عضو هیات علمی دانشگاه ادیان و مذاهب تبیین می شود.

محمد سوری، عضو هیأت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در جلسه دهم یعنی سوم اردیبهشت ماه با موضوع «عرفان یا تصوف» به ایراد سخن می پرازد.

در جلسه یازدهم «تنوع خیرخواهی» از سوی سید علیرضا صالحی، مدرس و پژوهشگر و در جلسه دوازدهم موضوع «در پی‌ِ تسلّای رنج در عرفانِ عطار نیشابوری» از سوی خانم نعیمه پورمحمدی، عضو هیئت علمی دانشگاه ادیان و مذاهب تشریح می شود.

در جلسات سیزدهم و چهاردهم محمد جاودان، عضو هیأت علمی دانشگاه ادیان و مذاهب با موضوعات «تصویر معنوی تشیع در روایات اهل بیت» و «آغازه های عرفان غیرصوفیانه در تاریخ تشیع» سخنرانی می کند.

در جلسه پانزدهم و شانزدهم این دوره، (8 و9 اردیبهشت ماه) معنویت دینی و معنویت سکولار از سوی حجت الاسلام مظفری، عضو هیأت علمی موسسه امام خمینی(ره) بررسی می شود.

در جلسه هفدهم که ۱۰ اردیبهشت با مضوع «کشش معشوق یا کوشش عاشق؟» برگزار می شود، ایرج شهبازی، استادیار دانشگاه تهران به ایراد سخن می پردازد.

صدرایی خویی، استاد حوزه و دانشگاه 11 اردیبهشت ماه در جلسه هجدهم دوره تخصصی «عرفان و معنویت» به آسیب شناسی رشد معنوی از دیدگاه صحیفه می پردازد.

برپایه این گزارش، موضوعات «تاثیر توحید در زندگی سلوکی و معنوی» و «سبک معنوی و سلوکی در مواجهه با رویدادهای تلخ» طی جلسه نوزدهم و بیستم از سوی دکتر فضلی، مدیرگروه عرفان پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی مورد بررسی قرار می گیرد.

«روزه و تقوی و آثار آن» موضوعی است که 14 و 15 اردیبهشت ماه در جلسات بیست و یکم و بیست و دوم از سوی حجت الاسلام حاجی ابراهیم، عضو هیأت علمی دانشگاه امیرکبیر تبیین می شود.

نفیسه مرادی، پژوهشگر مطالعات اسلامی، احمدرضا معتمدی، کارگردان سینما و استاد دانشگاه سخنرانان جلسات بیست و سوم و بیست و چهارم هستند که به ترتیب با موضوعات «ایمان و معنابخشی به زندگی در دنیای مدرن» و «سینما و معنویت» سخنرانی می کنند.

در ادامه این دوره «مبانی عرفان» و «عرفان عملی» از سوی شهرام صحرایی، عضو هیأت علمی بنیاد دائرة المعارف اسلامی در جلسات 26 و 27 ام تببین می شود.

«گامی انتقادی در جهت تأسیس عرفان شیعی»، «معرفی مصادیق زندگی در حال»، «تحلیل زندگی در حال به مثابه تجربه اوج»، «عید عارفان» از دیگر موضوعاتی است که در شبهای پایانی ماه مبارک رمضان از سوی امداد توران، عضو هیأت علمی دانشگاه ادیان و مذاهب، احمد شاکرنژاد، عضو هیات علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، حجت‌الاسلام رضازاده، مدیر موسسه‌ بین‌المللی حکمت به آنها پرداخته می شود.

شایان ذکر است، جهت کسب اطلاعات بیشتر برای شرکت در دوره تخصصی «عرفان و معنویت» و تکمیل فرم ثبت‌نام اینجا کلیک کنید.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=16792

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!