2

انگیزه‌ها و پیامدهای هتک حرمت قرآن در غرب

  • کد خبر : 53284
  • ۲۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۸
انگیزه‌ها و پیامدهای هتک حرمت قرآن در غرب
مسئول دفتر سیاسی اجتماعی حوزه علمیه، بیان کرد: غربیها چون عجز و ناتوانی در مبارزه با قرآن دارند رو به آتش‌زدن آن می‌آورند؛ آنها از مقابله علمی با قرآن عاجز هستند. بنده در غرب و شرق به هر کشوری که رفتم اعلام کردم ما حاضریم تا درباره قرآن مناظره کنیم و تلویزیون‌های شما آن را پخش کند.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسن زمانی، استاد جامعه المصطفی(ص) و مسئول دفتر سیاسی اجتماعی حوزه علمیه، ۲۳ مرداد ماه در نشست علمی «انگیزه‌ها و پیامدهای هتک حرمت قرآن در غرب» که همزمان با سالروز درگذشت استاد شهیدی‌پور برگزار شد با گرامیداشت یاد و خاطره وی گفت: آشنایی بنده با حجت‌الاسلام و المسلمین شهیدی‌پور به بیش از ۵۰ سال قبل بازگشت دارد که ما هم‌کلاس و دوست بودیم و قبل از انقلاب و او از ابتدای طلبگی انس با قرآن داشت و مرتب قرائت و حفظ می‌کرد و بنده توصیه می‌کنم طلاب انس با قرآن خود را دائمی کنند.

وی با اشاره به هتک حرمت قرآن کریم، افزود: وقتی در غرب اهانت و جسارت نسبت به قرآن صورت می‌گیرد آیا ما هم باید این نوع تعامل را با آنان داشته باشیم؟ خیر برگ برنده امت اسلامی این است که ما در برابر این کارها، مقدسات همه ادیان را محترم می‌شماریم و دنبال تعامل با پیروان ادیان و مذاهب دیگر هستیم.

استاد جامعه المصطفی اضافه کرد: ما سه نوع کتاب مقدس داریم؛ اول کتب الهی تحریف‌نشده، کتب الهی تحریف‌شده و کتب مقدس غیرابراهیمی. نوع اول فقط یک مصداق دارد و آن قرآن کریم است و باعث افتخار ماست که حتی یک واو قرآن جابجا نشده است و وقتی خواستند واو را در یک آیه تغییر دهند شمشیر علیه خلیفه وقت به کار رفت. مستشرقان هم در طول تاریخ تلاش کردند تا در قرآن تحریف بیابند ولی نتوانستند.

زمانی اظهار کرد: نوع دوم کتب تحریف‌شده الهی مانند تورات و انجیل و زرتشت و … است که معتقدم باید طلاب این کتب را حداقل یکبار مطالعه کنید کما اینکه برخی از مستشرقان حافظ قرآن بودند. البته باید تاکید کنیم که انجیل کنونی صد درصد تحریف‌شده است زیرا آنها را حواریون عیسی(ع)، لوقا، متی، یوحنا و مرقس صد سال بعد از عروج عیسی(ع) نوشتند.

تالیف ۴۵ انجیل

وی افزود: ۴۵ انجیل بعد از ماجرای عیسی(ع) نوشته شد و افراد هرقدر بلد بودند و از انجیل اصلی چیزی در ذهنشان مانده بود نوشتند ولی در سال ۳۲۵ میلادی، مجمع کلیسائیان مشورت کردند و فقط ۴ نسخه آنها را تایید و منتشر کردند لذا نه ربطی به خدا و نه ربطی به عیسی(ع) دارد.

زمانی با بیان اینکه تورات هم تقریبا همینطور است و تورات از عزیر است و مقداری از مطالب الواح موسی در آن وجود دارد، گفت: همچنین اوستا معجونی از توحید و چندگانه‌پرستی است که با هم مخلوط کرده‌اند. این دو بخش کتب مقدس بودند ولی بخش سوم کتب مقدس غیر الهی مانند هندوئیان و … است.

مسئول دفتر سیاسی اجتماعی حوزه‌های علمیه اضافه کرد: ما دو اصل در تعامل با ادیان دیگر داریم؛ اول احترام به آنها و دیگری نقد علمی؛ اهانت و سب و فحش و بی‌ادبی ممنوع است. و حتی ما به مشرکین و معبود مشرکین یعنی بت هم حق نداریم اهانت کنیم. قرآن کریم فرمود: بت‌های آنها را هم سب نکنید زیرا باعث بی‌ادبی و اهانت آنها به خدا و مقدسات مسلمین خواهد شد. در صفین هم وقتی پیروان معاویه فحش و دشنام به شیعیان علی(ع) دادند حضرت فرمودند: انی لا احب ان تکونوا سبابین. من سب‌کنندگان را دوست ندارم و حضرت تاکید فرمودند شما اشتباهات و انحرافات آنها را بیان کنید و دشنام ندهید.

وی با بیان اینکه برخی طلاب تند شیعه ممکن است به مقدسات دیگران اهانت کنند ولی این کار حرام است، افزود: ما چند اصل در مواجهه با ادیان و مذاهب دیگر داریم؛ اول اعتقاد به کرامت همه انسان‌ها؛ لقد کرمنا بنی آدم؛ دوم؛ عدالت‌ورزی و نیکی‌کردن به دیگران حتی به کفار؛ قرآن کریم فرموده است: لَا يَنْهَاكُمُ اللَّهُ عَنِ الَّذِينَ لَمْ يُقَاتِلُوكُمْ فِي الدِّينِ وَلَمْ يُخْرِجُوكُمْ مِنْ دِيَارِكُمْ أَنْ تَبَرُّوهُمْ وَتُقْسِطُوا إِلَيْهِمْ ۚ إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ الْمُقْسِطِينَ؛ بنابراین ما به همه عالم اعلام می‌کنیم با کسانی که قصد جنگ با ما ندارند با عدالت برخورد می‌کنیم. سوم مهربانی و شفقت با دیگران؛ امام علی(ع) خطاب به مالک فرمود: مردم دو گروه هستند یا برادر دینی تو یا همنوع تو هستند. چهارم؛ اعطای حقوق شهروندی مانند امنیت، بیمه و … یعنی گاهی ممکن است پلیس مسلمان شیعه برای تامین امنیت یک یهودی کشته شود.

آزادی دینی

زمانی افزود: پنجمین اصل در تعامل با ادیان و مذاهب دیگر، آزادی انجام عبادات است یعنی اگر مسیحیان بخواهند کلیسا داشته باشند یا یهودیان کنیسه می‌توانند داشته باشند حتی الان در ایران، آب و برق کلیساها رایگان است. اصل ششم هم گفتمان فرهنگی و تبادل علمی برای آگاهی‌بخشی به آنان است یعنی ما باید اسلام را به آنها معرفی کنیم و نسبت به مذاهب هم این نگاه را داریم البته این عرضه با تحمیل دین و مذهب به دیگران فرق دارد. طلاب باید به دیدار پیروان ادیان و مذاهب دیگر بروند و معارف اسلامی را به آنها معرفی کنند.

زمانی با اشاره به پیشینه هتاکی به قرآن، افزود: اولین هتاکی نسبت به قرآن و مقدسات مسلمین در سوزاندن کتابخانه اندلس صورت گرفت و مسیحیان بیشتر کتاب‌های آن را آتش زدند و بردند و از روی آنها دانش و تمدن خود را استوار کردند. در سال ۱۶۵۵ میلادی برای اولین بار قرآن چاپ شد ولی فقط در کلیسا به عنوان درس رسمی تربیت مبلغ ضداسلام از آن استفاده می‌کردند ولی فشار مردم اروپا سبب شد تا قرآن را چاپ کنند و به محض اینکه چاپ شد افراد زیادی مسلمان شدند. پاپ که احساس خطر کرد دستور داد قرآن‌ها را جمع کنند و آتش بزنند لذا اولین قرآن‌سوزی رسمی در این سال انجام شد. ۱۲ سال چاپ قرآن ممنوع شد ولی باز با فشار مردم دوباره مجبورشدند آن را چاپ کنند و به تدریج در کشورهای مختلف غربی رواج یافت.

انگیزه‌های هتک حرمت قرآن

استاد حوزه علمیه با اشاره به انگیزه غربیان برای اهانت به قرآن تصریح کرد: خشم مسیحیان از مقبولیت روزافزون قرآن در بین جامعه مسیحی و اسلام‌آوردن آنها از جمله انگیزه اهانت به قرآن است زیرا هزاران نفر به قرآن ایمان آوردند و مسلمان شدند که نمونه‌های آنها محمدعلی کلی و هانری کربن و ادواردو آنیلی در ایتالیا است. ماجری آنیلی هم خیلی جالب است زیرا او فرزند بزرگترین سرمایه‌دار ایتالیایی بود و به دیدار امام خمینی(ره) هم آمد و امام پیشانی او را بوسید. پدرش او را تهدید کرد که اگر مسلمان شود او را از ارث محروم خواهد کرد ولی او زیر بار نرفت و تصمیم گرفت در قم طلبگی بخواند ولی در آخرین سفر به ایتالیا، صهیونیست‌ها به طرز مشکوکی او را به شهادت رساندند.

زمانی ادامه داد: انگیزه دیگر وجود دولت‌های استعمارگر غربی است زیرا قرآن علیه ظلم مبارزه می‌کند و اجازه نمی‌دهد کسی زیر بار ظلم برود کما اینکه جریان مقاومت امروز چنین کاری را انجام می‌دهد. البته اینها فرقان‌الحق را به انگلیسی و عربی نوشتند تا مثلا تحدی کنند ولی وقتی آن را مطالعه کردیم دیدیم تعابیری مانند موحد التثلیث و مثلث التوحید و … در آن به کار بردند که خودشان هم نفهمیده‌اند چه نوشته‌اند و این قرآن توسط یکی از طلاب نقد شد.

زمانی بیان کرد: چون اینها عجز و ناتوانی در مبارزه با قرآن دارند رو به آتش‌زدن آن می‌آورند؛ آنها از مقابله علمی با قرآن عاجز هستند. بنده در غرب و شرق به هر کشوری که رفتم اعلام کردم ما حاضریم تا درباره قرآن مناظره کنیم و تلویزیون‌های شما آن را پخش کند.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=53284

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!