2

نمایشگاه‌ کتاب و نفوذ خزنده فرقه‌ها

  • کد خبر : 48849
  • ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۷
نمایشگاه‌ کتاب و نفوذ خزنده فرقه‌ها
سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از ۲۰ تا ۳۰ اردیبهشت ماه با شعار «آینده خواندنی است» در مصلی برپا می شود.

به گزارش پایگاه خبری مفاز،  همه‌ساله با فرارسیدن اردیبهشت‌ماه و موسم برپایی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، طیف وسیعی از قشر فرهنگی جامعه شامل نویسندگان، ناشران و‌ علاقمندان به مطالعه به تکاپو می‌افتند و تلاش خود را به کار می‌گیرند تا از این فرصت نهایت بهره را کسب نمایند.

این فرصت، از دید جریان‌ها و گروه‌های فرصت‌طلب نیز دور نمانده و با توجه به بستر مناسب تبلیغاتی و اطلاع‌رسانی نمایشگاه کتاب که حضور طیف‌های گسترده مردمی از سراسر کشور و گاه خارج از کشور، عملاً آن را به یک میدان بزرگ برای عرض اندام مبدل ساخته‌است، می‌کوشند به هر طریق ممکن، در این عرصه رقابت وارد شده و سهمی از آن داشته باشند.

جریان‌های فرصت‌طلب، فرقه‌های انحرافی و مروج معنویت کاذب با توجه به ذات باطل و منفعت‌طلب خود، همواره به دنبال جلب توجه، تبلیغ و در نهایت جذب افراد می‌باشند، لذا به سادگی از کنار چنین رویدادهایی عبور نکرده و تمام همّ خود را به کار می‌گیرند تا به نحوی هرچند پنهانی و غیرمستقیم، در این میدان خودی نشان دهند.

این نفوذ خزنده و چراغ‌خاموش، از حضور به عنوان ناشر گرفته تا عرضه کتاب‌های مسئله‌دار و منتسب به جریان‌ها و فرقه‌های مختلف صورت می‌گیرد که طی آن سردمداران فرق و مروجان معنویت‌های کاذب با پنهان شدن در پس عناوین موجه و ظاهر فریبنده به اشاعه مبانی و آموزه‌های مدون خود می‌پردازند.

کتاب‌های نویسندگانی مانند وین دایر، برایان تریسی، راندا براون و… که با عنوان روش‌های کسب موفقیت شناخته می‌شوند اما در واقع با ایدئولوژی‌های انسان‌محور، لذت‌جویی و کسب ثروت را به عنوان غایت آمال زندگی بشر معرفی می‌کنند، یکی از صدها نمونه هستند.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=48849

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!