1

محکومیت اقدام مجله فرانسوی توسط رهبر ارامنه تهران

  • کد خبر : 44342
  • ۲۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۰
محکومیت اقدام مجله فرانسوی توسط رهبر ارامنه تهران
رهبر ارامنه تهران، طی پیامی اقدام شنیع مجله شارلی ابدو را محکوم کردند. ایشان جهانی مملو از صلح و احترام به باورهای مذهبی را برای جهانیان خواستار شدند.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، اسقف اعظم سیوه سرکیسیان رهبر ارامنه تهران، طی پیامی، اقدام وقیحانه مجله شارلی ابدو در توهین به مقم معظم رهبری و شخصیت‌های دینی را محکوم کردند. متن این پیام بدین شرح است:

دعوت به محکومیت و بیداری
متأسفانه غرب نمی‌تواند روحیات مردمان مشرق زمین و میزان وفاداری عمیق آنها به ارزش‌های ملی مذهبیشان را درک کند و با شعارهای دروغین آزادی بیان، با توهین به روحانیون و دین و مقدسات دینی که نشانه‌ کرامت انسانی است احساسات آنها را خدشه‌دار می نماید.

اخیراً با کمال تأسف متوجه عبارات و تصاویر توهین آمیز مجلۀ فرانسوی شارلی ابدو علیه رهبر معظم جمهوری اسلامی ایران و اظهارات توهین‌آمیز نسبت به شخصیت های مذهبی شده‌ایم.

این آزادی بیان نیست، بلکه یک اقدام نادرست و پدیده‌ای است شنیع که مقدسات جامعه را هتک حرمت می‌نماید. به عنوان رهبر دینی جامعه ضمن محکوم نمودن این اقدام مجلۀ فرانسوی از خداوند متعال زندگی در جهانی با صلح و صمیمیت و عاری از خشونت و احترام به ارزش‌ها و باورهای مذهبی و دینی یکدیگر را برای جهانیان مسئلت می‌نمایم.

اسقف اعظم سیبوه سرکیسیان
خلیفه ارامنه تهران

معرفی اجمالی رهبر مسیحیان تهران

اسم اسقف چیفت‌چیان در بسیاری از مناسبات ملی مذهبی شنیده می‌شود. مواضع شایسته و دقیق ایشان همواره قابل تقدیر و تحسین است. در ادامه اجمالا به معرفی ایشان می‌پردازم.
اسقف اعظم سیبوه سركيسيان در سال 1946 در سوريه ديده به جهان گشود و پس از پايان تحصيلات ابتدايى، در سال 1961 وارد مدرسه علوم دينى حوزه عالی سيليسى شد و پس از اتمام دوره اين مدرسه، به كسوت روحانيت در آمد.
اسقف سرکیسیان تحصيلات عالى خود را در رشته ادبيات عرب و فلسفه اسلامى در دانشگاه سن ژوزف لبنان (جامعة القديس يوسف) دنبال کرد و از دانشگاه بيرمنگام انگليس، درجه كارشناسى ارشد در رشته اسلام شناسى و روابط اسلام و مسيحيت را دریافت نمود.

وی در سال 1997 مفتخر به دريافت مقام اسقفى از سوى جاثليق آرام اول، رهبر دينى ارامنه جهان در حوزه عالی سيليسى گرديد. اسقف سركيسيان مدت هجده سال عضو كميته اجرايى و چند كميسيون ديگر شوراى كليساهاى خاورميانه بوده و از جانب جاثليق آرام اول، رئيس شوراى جهانى كليساها، به عضويت كميته گفت و گوى بين اديان اين شورا منصوب گرديده است. وی همچنين به نمايندگى از جانب حوزه عالی سيليسى، در كنفرانس‌هاى متعدد و از جمله گفت و گوهاى اسلام و مسيحيت در سطح منطقه‌اى و بين المللى شركت نموده است.

اسقف سرکیسیان به زبان هاى عربی، ارمنی، انگليسی و… تسلط داشته و در حال حاضر تنها اسلام شناس حوزه عالی سيليسى محسوب می‌گردد. پس از درگذشت اسقف اعظم آرداک مانوكيان، با تصويب مجمع عمومى خليفه‌گرى ارامنه تهران و با تأييد جاثليق آرام اول رهبر دينى ارامنه جهان در حوزه عالی سيليسى، اسقف سیبوه سركيسيان از دسامبر 1999 مقام خليفه ارامنه تهران را  به عهده گرفته است و تا قبل از این مسئولیت وی از سال 1992، خليفه ارامنه سوريه و از سال 1998 خليفه ارامنه كويت و حوزه خليج فارس بوده است.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=44342

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!