1
وهاب عزیزی بیان کرد:

تنوع قومی و مذهبی در کشور یک فرصت مغفول است/ دیدار اخیر رهبر با مردم سیستان از ثرگذارترین دیدارها بود

  • کد خبر : 54751
  • ۲۵ شهریور ۱۴۰۲ - ۸:۲۴
تنوع قومی و مذهبی در کشور یک فرصت مغفول است/ دیدار اخیر رهبر با مردم سیستان از ثرگذارترین دیدارها بود
فعال سیاسی اصولگرا برجسته‌کردن مسائل جنسیتی به وسیله دشمنان را به معنای تلاش دشمن برای تعمیق شکاف‌های اجتماعی دانست و گفت: دشمن به دنبال این است که در این زمینه ابتدا رسانه‌های داخلی را خلع سلاح کند و سپس پروژه‌های شوم‌شان را پیش ببرند و از آنجا که ما در حوزه جنگ ترکیبی و شناختی ضعف داریم خیلی در مواجهه با این سناریوی دشمن موفق ظاهر نشده‌ایم‌.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، وهاب عزیزی، فعال سیاسی اصولگرا، دیدار اخیر مردم سیستان و بلوچستان با مقام معظم رهبری را یکی از مهمترین و اثرگذارترین دیدارها عنوان کرد و در این رابطه گفت: این دیدار خنثی‌کننده بسیاری از توطئه‌ها بود به ویژه اینکه در این دیدار نصایح پدرانه و دلسوزانه مقام معظم رهبری راهگشای بسیاری از موانع و مشکلات به شمار می‌روند و از سوی دیگر می‌تواند حساسیت مسئولان را نسبت به مسائل و مشکلات شرق کشور برانگیزد و از این جهت انجام این دیدار حائز اهمیت بوده و به نوعی در این دیدار هم با مسئولان اتمام حجت شد و هم از سوی دیگر امیدآفرین و وحدت‌آفرین به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه عزیزان مرزنشین و هموطن‌های مناطق محروم به دلایل مختلف ازجمله فاصله زیاد با مرکز و شرایط اقلیمی و جغرافیایی و کم‌توجهی دولت‌های گذشته محرومیت زیادی را متحمل شده‌اند، افزود: مناطق مرزی و محروم کشور به ویژه مرزنشینان شرق کشور با وجود تمام مشکلاتی که دارند در عین حال وفاداری و تعلق خاطرشان را به کشور و وحدت ملی حفظ کرده‌اند و در دیدار اخیر اشاره مقام معظم رهبری نیز درست به همین موضوع معطوف بوده است. از طرف دیگر دشمن همواره نقاط آسیب‌پذیر را رصد می‌کند و برای ایجاد بحران در این نقاط اهداف کثیف خودش را دنبال می‌کند؛ لذا بر مسئولان امر و مدیران اجرایی فرض مسلم است که در امتداد نگاه دوراندیشانه مقام معظم رهبری به مناطق مرزی و محروم کشور توجه بیشتری داشته باشند. حضور دلسوزانه و حمایتی امکانات کشور در مناطق محروم مانع از عملیاتی شدن نقشه‌های شوم سرویس‌های جاسوسی و مراکز بحران ساز معاندان و دشمنان خارجی می‌شود.

ضعف در مدیریت بحران
فعال سیاسی اصولگرا با تأکید بر اینکه در مدیریت بحران به‌ویژه بحران‌های فرهنگی اجتماعی خیلی ضعیف عمل کرده‌ایم، اظهار کرد: در واقع برنامه‌های جدی و عملیاتی اثرگذار در این زمینه نداشته‌ایم؛ چون دولت‌ها و جریان‌ها سرگرم بازی‌های سیاسی و حذف رقبای سیاسی بوده‌اند و هستند و مدیریت بحران بیشتر در حد شعار و چند همایش و سمینار باقی مانده است و دشمن هم در دشمنی خود حرفه‌ای عمل کرده و نقاط ضعف ما را شناسایی می‌کند و اگر چنانچه امروز چاره نکنیم و به فرمایشات مقام معظم رهبری عمل نکنیم فردا خیلی دیر است.

این کارشناس مسائل سیاسی برجسته کردن مسائل جنسیتی به وسیله دشمنان را به معنای تلاش دشمن برای تعمیق شکاف‌های اجتماعی دانست و گفت: دشمن به دنبال این است که در این زمینه ابتدا رسانه‌های داخلی را خلع سلاح کند و سپس پروژه‌های شوم‌شان را پیش ببرند و از آنجا که ما در حوزه جنگ ترکیبی و شناختی ضعف داریم خیلی در مواجهه با این سناریوی دشمن موفق ظاهر نشده‌ایم‌.

وی ادامه داد: مسائل جنسیتی یک موضوع جدید نیست، ولی نوع پرداختن دشمن به آن جدید است. دشمن با استفاده از ابزار قدرتمند رسانه و توسل به تکنولوژی چندرسانه‌ای بستر مناسبی را برای ایجاد شکاف بین مردم از طریق برجسته کردن بعضی ناکارآمدی‌ها ایجاد کرده است.

عزیزی در بخش دیگری از این گفت‌وگو از وجود اقلیت دینی و مذهبی و تنوع قومی در کشور به عنوان یک فرصت یاد کرد که متأسفانه در طول سالیان سال مورد غفلت واقع شده است و در ادامه گفت: حضور هموطن‌ها از مذاهب و قومیت‌های مختلف در مناصب حکومتی و پست‌های اجرایی می‌تواند بر وحدت و اراده ملی بر آبادانی کشور، دفاع از کیان کشور تأثیر مثبت و مؤثر داشته باشد و از طرف دیگر امنیت ملی را نیز تضمین می‌کند اما متأسفانه ضعف مدیریتی در سطح کلان، عدم اطمینان و تنگ‌نظری‌های سیاسی و مذهبی موجب شده پتانسیل عظیمی را در مشارکت برای آینده بهتر و آرامش ملی از دست بدهیم.

نقش رسانه در جابجایی قدرت و توازن نظم جهانی
وی در پایان به نقش رسانه در جابجایی قدرت و توازن نظم جهانی اشاره کرد و گفت: در دنیای امروز اثرگذاری رسانه کمتر از موشک و تسلیحات هسته‌ای نیست. رسانه به صورت کاملاً مطالعه شده و با برنامه‌های دقیق برای کل دنیا روایت‌سازی می‌کند و روایت خودشان را با زور رسانه‌ای جایگزین روایت‌های محلی و منطقه‌ای می‌کنند. در این تقابل جدید برنده کسی است که در حوزه رسانه، تولید محتوا و مدیریت افکار  عمومی برنامه برتر را داشته باشد، ولی گویا مدیران رسانه‌ای و مسئولان فرهنگی ما فضای جدید را درک نکرده‌اند و هنوز با افکار، ابزار و ادبیات نیم‌قرن گذشته برای رسانه‌ها تصمیم می‌گیرند.‌ ای‌کاش مسئولان اجرایی در دولت و ارگان‌های متعلق به حکومت به جای تهیه گزارش‌های عملکرد کلیشه‌ای، تکرار و گا‌هاً دروغ، وقت می‌گذاشتند چندین بار فرمایشات مقام معظم را گوش و مطالعه می‌کردند. اگر توان این را ندارند که هم‌گام با ایشان حرکت کنند، حداقل فاصله خودشان را کم‌تر می‌کردند. گاهی می‌بینیم که بعضی از مدیران یا خیلی عقب هستند و یا اصلاً در مسیر اشتباهی حرکت می‌کنند و بعضی‌ها هم کلاً خواب هستند.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=54751

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!