2

نتانیاهو: هیچ قانونی علیه جامعه مسیحی پیش نمی‌بریم

  • کد خبر : 47349
  • ۰۷ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۹
نتانیاهو: هیچ قانونی علیه جامعه مسیحی پیش نمی‌بریم
بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل گفت که از تصویب پیشنهاد یک متحد قدرتمند در ائتلاف حکومتی خود برای مجازات مسیحیان مذهبی با زندان جلوگیری می کند.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، این پیشنهاد باعث خشم مسیحیان انجیلی – یکی از قوی‌ترین و با نفوذترین حامیان اسرائیل در ایالات متحده – شده بود.

این لایحه در ژانویه توسط یک جفت قانونگذار یهودی افراطی ارتدوکس، از جمله موشه گافنی، که ریاست کمیته مالی مجلس را بر عهده دارد، ارائه شد. در این بیانیه آمده است که درخواست از کسی برای تغییر دین خود باید یک سال زندان و درخواست برای تغییر دین از یک فرد صغیر با مجازات دو سال مجازات در نظر گرفته شود.

در این بیانیه آمده است: «اخیراً، تلاش‌های گروه‌های مبلغین، عمدتاً مسیحیان، برای درخواست تغییر دین افزایش یافته است.

این لایحه هرگز مطرح نشد، اما در این هفته پس از گزارش All Israel News، یک سایت خبری انجیلی، توجه گسترده ای را در جهان انجیلی آمریکا به خود جلب کرد.

نتانیاهو روز چهارشنبه در توییتر خود اعلام کرد: ما هیچ قانونی را علیه جامعه مسیحی پیش نمی‌بریم.

وی گفت: این لایحه را مانند گذشته به عنوان یک موضوع رویه ای معرفی کرده است و هیچ برنامه ای برای پیشبرد آن وجود ندارد.

مسیحیان انجیلی، به‌ویژه در ایالات متحده، از قوی‌ترین حامیان اسرائیل هستند و آن را تحقق پیش‌گویی کتاب مقدس می‌دانند و برخی آن را منادی ظهور دوم عیسی مسیح و پایان روزگار می‌دانند.

اسرائیل مدت‌هاست که از حمایت‌های سیاسی و مالی انجیلی‌ها استقبال می‌کند و تا حد زیادی نگرانی‌ها در مورد هر گونه دستور کار مذهبی پنهان را کنار گذاشته است. اما بیشتر یهودیان هرگونه تلاش برای تبدیل آنها به مسیحیت را عمیقاً توهین آمیز می دانند، که میراث قرن ها آزار و شکنجه و تغییر دین اجباری توسط حاکمان مسیحی است. تا حدی، به دلیل این حساسیت ها، مسیحیان انجیلی به ندرت یهودیان را هدف قرار می دهند.

جوئل روزنبرگ، سردبیر روزنامه All Israel News، از اعلامیه نتانیاهو استقبال کرد که در زمان آشفتگی داخلی در اسرائیل بر سر طرح او برای بازنگری سیستم حقوقی این کشور و افزایش تنش ها با دولت بایدن بر سر شهرک سازی در کرانه باختری صورت می گیرد.

روزنبرگ گفت: «نتانیاهو یک دوست دیرینه و ثابت شده برای جامعه جهانی مسیحی است و اقدام او امروز – در میان همه مسائل دیگر در بشقاب او – گواه دیگری است.»

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=47349

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!