3
شاعر مسیحی:

بسیاری از اروپایی ها تحت تأثیر شخصیت امام حسین به اسلام گرویدند

  • کد خبر : 21929
  • ۲۷ شهریور ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۰
بسیاری از اروپایی ها تحت تأثیر شخصیت امام حسین به اسلام گرویدند
بسیاری از پیروان ادیان دیگر در جای جای این کره خاکی عاشورای حسینی را گرامی می دارند واین نشان دهنده عظمت و بزرگی امام حسین و جاودانگی نهضت ایشان است.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، در آستانه فرا رسیدن اربعین حسینی، مؤسسه “البیان للتواصل و التأصیل” و رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در لبنان، نشستی وبیناری با عنوان «جایگاه و تأثیر نهضت امام حسین(ع) در جهان معاصر» با حضور جمعی از علما و اندیشمندان مسلمان و مسیحی چند کشور اسلامی برگزار کردند.

میشل کعدی، شاعر و فیلسوف مسیحی اهل لبنان در این نشت با طرح مقدمه‌ای اظهار کرد: مبالغه و اغراق جزئی از حماسه های تاریخ بشریت است، اما حماسه حسینی حماسه ای کاملا واقعی که برای اصلاح اجتماعی و دستیابی به اهدافی مقدس صورت گرفت، بنابراین نام حسین(ع) و نهضت ایشان تنها یک الگو، رسالت و مکتب نیست؛ حماسه حسینی عالی‌ترین و بزرگترین حماسه جاودانه تاریخ بشری است.

شاعر مسیحی افزود: نام حسین تداعی‎‌گر تاریخ و وقایع دردناکی است که برای سالار شهیدان رخ داده است، اما این نام تنها نماد حزن و اندوه نیست بلکه اندوهی است توام با مسرت و شادی زیرا که شهادت حسین(ع) یک پیروزی بود و در حقیقت دستاوردی که با شهادت امام حسین محقق شد، اسلام را زنده نگه داشت.

وی با بیان اینکه وقایع دردناکی که در روز عاشورا رخ داد معنای آزادگی و آزادیخواهی، عزت، وفاداری، ایمان و پایداری را به جهانیان آموخت، اظهار کرد: شجاعت حسین  و به طور کل آموزه های مکتب حسینی ویژگی های اخلاقی و انسانی فراوانی دارد. این نهضت منادی دفاع از حقیقت و حقوق و عزت نفس و اخلاص برای خدا و اسلام است.

میشل کعدی در ادامه به جایگاه والای نهضت عاشورا در دنیای معاصر پرداخت و گفت: بسیاری از پیروان دیگر ادیان در جای جای این کره خاکی عاشورای حسینی را گرامی می دارند واین نشان دهنده عظمت و بزرگی امام حسین و جاودانگی نهضت ایشان است.

این شاعر مسیحی لبنانی با تاکید بر اینکه قیام حسینی تمام معادلات را تغییر داد، از نخبگان و صاحبنظران را به تبلیغ عملی اهداف عاشورا برای جهانی کردن نهضت حسینی دعوت کرد.

کعدی با بیان اینکه بسیاری از اروپایی ها تحت تأثیر شخصیت امام حسین به اسلام گرویدند، گفت: در روند معاصرسازی و تبیین رسالت حسینی در دوران معاصر بر ارزشهایی که امام حسین در راه دفاع از آن جان خود را فدا کرد تمرکز و با گفتمانی جدید آن را به جهانیان عرضه کنیم.

میشل کعدی در پایان نقش ایران در ترویج فرهنگ عاشورا و عشق به اهل بیت را ستود و گفت جمهوری اسلامی ایران همواره در احیا کردن و دمیدن روح تازه بر نهضت حسینی در قرن حاضر نقش آفرینی کرده است.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=21929

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!