2

برگزاری جشن «روز اسلام»؛ مسیحیان و مسلمانان، شاهدان امید در لهستان

  • کد خبر : 27902
  • ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۱
برگزاری جشن «روز اسلام»؛ مسیحیان و مسلمانان، شاهدان امید در لهستان
کلیسای کاتولیک لهستان، جشن «روز اسلام» را با حضور مسیحیان و مسلمانان برگزار کرد.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، کلیسای کاتولیک لهستان  باهدف شکستن تعصبات بین مسیحیان و مسلمانان «روز اسلام» را جشن گرفت.

خبرگزاری لهستان گزارش داد: کلیسای کاتولیک فعالیت آنلاین را برای جشن روز اسلام با عنوان«مسیحیان و مسلمانان، شاهدان امید» برگزار کرد.

در این مراسم نمایندگانی از هر دو دین به تلاوت آیات قرآن کریم و کتاب مقدس اقدام کردند. در مراسم اسقف هنریک سرسکو، رئیس کمیته گفتگو با ادیان غیر مسیحی در کلیسای کاتولیک لهستان حضور داشتند.

لهستان از 2001 میلادی  26 ژانویه هرسال را به دنبال «هفته دعا به منظور وحدت مسیحیان» روز اسلام جشن می گیرد که با نظارت کلیسای کاتولیک لهستان برگزار می شود.

روز اسلام فرصتی برای مقابله با خشونت و گفتگو ادیان است. براساس آمار غیررسمی سال 2007 میلادی، نزدیک به 30 هزار مسلمان در لهستان زندگی می کنند.

دین اصلی مردم لهستان مسیحی و 95 درصد از آنها مذهب کاتولیک رومن و شماری دیگر پیرو ارتدکس شرقی و پروتستان هستند و مسلمانان و یهودیان پیروان اندکی دارند.اولین اتحادیه بزرگ اسلامی در لهستان در سال 1935 میلادی تشکیل شد که متشکل از 19 مجلس اسلامی شهری و روستایی است. تاسیس دارالافتاء و انتخاب مفتی در همین سال انجام شد.

انجمن مشترک مسلمانان و کاتولیک های لهستان یکی از نهادهای مشترک کاتولیک ها و مسلمانان است که دو رئیس مسلمان و کاتولیک دارد. این انجمن در 13 زوئن سال 1997 میلادی در ورشو به مناسبت ششصدمین سالگرد اسکان تاتارهای مسلمان درلهستان تاسیس شد.

در سال 2001 میلادی، در نتیجه ابتکار انجمن مشترک کاتولیک ها و مسلمانان، اسقف های لهستان روز 26 ژانویه را روز دعا برای اسلام در کلیساهای کاتولیک لهستان نامیدند.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=27902

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!