4

باز هم بازیگری پاپ واتیکان و شیخ الازهر برای امارات؛ این بار در شورای امنیت سازمان ملل

  • کد خبر : 50481
  • ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۴
باز هم بازیگری پاپ واتیکان و شیخ الازهر برای امارات؛ این بار در شورای امنیت سازمان ملل
پاپ فرانسیس و شیخ احمد الطیب در نشست شورای امنیت سازمان ملل که با ریاست دوره‌ای امارات متحده عربی و با شعار «برادری انسانی» برگزار شده بود، خواستار صلح شدند.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان و شیخ احمد الطیب، شیخ الازهر مصر، در نشست شورای امنیت سازمان ملل که با ریاست دوره‌ای امارات متحده عربی و با شعار «برادری انسانی» برگزار شده بود، خواستار صلح شدند.

رهبر کاتولیک‌های جهان که همچنان پس از جراحی روده در بیمارستان به سر می‌برد، با ارسال بیانیه‌ای از بیمارستان به شورای امنیت سازمان ملل، گفت که جنگ جهانی سوم در حال انجام است و بشریت از نبود برادری رنج می‌برد.

در بیانیه پاپ که توسط پل‌ریچارد گالاگر، وزیر روابط واتیکان قرائت شده، آمده است: «در روزگار ما، با سلاح‌های هسته‌‌ای و سلاح‌های کشتار جمعی، میدان نبرد عملاً نامحدود شده است و اثرات بالقوه آن فاجعه‌بار است.»

در همین حال، شیخ احمد الطیب، با اشاره به نبردها در افغانستان، عراق، سوریه، فلسطین و لیبی گفت که به جنگ‌های بی‌معنا باید هرچه زودتر نقطه پایان گذاشته شود.

شیخ الازهر افزوده است: «ماموریتی که الازهر و کلیسای کاتولیک در سند ۲۰۱۹م در مورد برادری انسانی برای صلح جهانی دنبال می‌کنند، باید توسط رهبران سیاسی دنبال شود.»

پس از اظهارات کلیسای کاتولیک و جامعه الازهر، اعضای شورای امنیت سازمان ملل، قطع‌نامه‌ای را تصویب کردند که برمبنای آن از سخنان نفرت‌انگیز، نژادپرستی، بیگانه‌هراسی، عدم مدارا، تبعیض جنسیتی و اعمال افراط‌گرایی که سبب تشدید درگیری‌های شده است، دوری شود.

گفتنی است که امارات متحده عربی در ماه ژوئن جاری ریاست دوره‌ای شورای امنیت سازمان ملل را بر عهده گرفته است. امارات محور اصلی این دوره از ریاست خود در شواری امنیت را تأکید بر اهمیت «برادری انسانی» عنوان کرده است.

مثلث «امارات متحده عربی»، «پاپ فرانسیس رهبر واتیکان» و «احمد الطیب شیخ الازهر»، در سالیان اخیر پروژه‌ای مشترک را به پیش برده‌اند که تحت عناوینی همچون «صلح، هم‌زیستی، برادری انسانی، فرزندان ابراهیم، دیانت ابراهیمی و مانند اینها»، برای عادی‌سازی کشورهای اسلامی با رژیم صهیونیستی ریل‌گذاری می‌کنند.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=50481

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!