2

ویدئو| سپهبد قرنی،‌ شهیدی که امام خمینی (ره) محل دفن او را تعیین کردند

  • کد خبر : 62449
  • ۰۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۲
ویدئو| سپهبد قرنی،‌ شهیدی که امام خمینی (ره) محل دفن او را تعیین کردند
 سوم اردیبهشت؛ سالگرد شهادت سپهبد قرنی است،‌ شهیدی که امام خمینی(ره) محل دفن او را تعیین کردند.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، سپهبد قرنی در دوران رژیم پهلوی به درجه سرلشکری رسید، اما بعد از پی بردن به اقدامات ضد اسلامی محمدرضا پهلوی، به این درجه اعتنایی نداشت. همین مورد منجر شد تا از لحاظ مادی با مشکلات سنگینی مواجه شود.

سپهبد قرنی با اینکه تحت کنترل بود، اما از تلاش برای نشان دادن چهره زشت و اقدامات ظالمانه رژیم پهلوی به مردم دریغ نکرد و بعد از اینکه انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی (ره) در ۲۲ بهمن ۵۷ به پیروزی رسید. قرنی با حکم رهبر کبیر انقلاب اسلامی به‌عنوان اولین رئیس ستاد مشترک ارتش انتخاب شد.

سپهبد قرنی، با مشاهده ظلم‌ها و دزدی‌های ارتش شاهنشاهی از بیت‌المال، با محمدرضا پهلوی به مبارزه برخواست و سرانجام در سوم اردیبهشت ۱۳۵۸ به دست گروه فرقان در خانه‌اش در خیابان ولی‌عصر ترور شد و به شهادت رسید.

سرهنگ زمانی از امرای ارتش درباره شهید قرنی گفته است: «می‌دانید که حضرت امام خمینی(ره) از هیچ کس بی‌جهت تعریف نکرده‌اند، تنها کسی را که نزدیک ۱۰ بار از او تعریف کرده اند تیمسار قرنی بوده است. وقتی به شهادت رسید و پیکر او را به بهشت زهرا(س) می‌بردند که دفنش کنند، من همه کاره مراسم بودم. امام (ره) به یکی از مقامات روحانی می‌فرمایند او را یک راست به قم ببرید و در صحن حضرت معصومه (س) در کنار آیت‌الله حائری یزدی (ره) دفن کنید».

⏮ویدئوی زیر کاری از رسانه صوتی و تصویری مفازمدیا است؛

 

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=62449

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!