6

معرفی عرفان حلقه توسط آبان عسگری

  • کد خبر : 40969
  • ۰۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۴
معرفی عرفان حلقه توسط آبان عسگری
وقتی شخص مشهوری یک فرقه انحرافی را با عناوین دلفریب و جذاب معرفی می کند و باعث جذب افرادی به این فرقه می شود، عواقب آسیب های احتمالی عضویت افراد در این فرقه بر عهده او می باشد. مثل معرفی فرقه عرفان حلقه توسط آبان عسگری به عنوان مکتب حق طلب.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، مکتب «عرفان حلقه» نامی آشنا برای افرادی است که در حیطه فرق انحرافی و شبه معنویت های نوپدید مطالعه و تحقیقات انجام می دهند. اما عموم مردم شناختی از عرفان حلقه (که گاهی با نام عرفان کیهانی شناخته می شود) ندارند.

عرفان حلقه یک شبه معنویت نوپدید می باشد که توسط آقای محمد علی طاهری در دهه 1370 شمسی تاسیس شده است عمده سخن عرفان حلقه این است که در جهان خارج یک موجود به نام شبکه شعور کیهانی وجود دارد که قدرت های فراوان و فراگیر دارد؛ تمامی انسان ها باید به این موجود توجه کنند و با او ارتباط بگیرند، اگر فردی در طول حیات خود به این موجود متصل نشود روحش(کالبد ذهنی) در جهان سرگردان خواهد شد.

از سایر آموزه های عرفان حلقه می شود به این نکته مهم اشاره کرد که این کالبدهای ذهنی سرگردان با ورود به بدن سایر انسان ها موجب بیماری آن ها می شوند. همچنین موجودات غیر ارگانیک (اجنه) هم باعث بیماری انسان ها هستند. محمد علی طاهری در عرفان حلقه مدعی است همه بیماری ها با اتصال به این شبکه شعور کیهانی درمان می شود. این نوع درمانگری را «فرادرمانی» می نامد.

متاسفانه در این کلاس های درمانگری (فرادرمانی) اتفاقات ناگواری رخ می دهد، از جمله این که باعث شده است خانم جوانی به نام مهسا مقار عابد که تحصیلات لیسانس و سلامتی جسمی و روحی کامل داشته است دچار فلج کامل شود و حتی قادر به تکلم نباشد. او و تعداد زیادی از افرادی که در این فرقه دچار آسیب های جسمی، روحی و روانی شدند باید باقی عمر خود را روی تخت سپری کنند.(1)

فرقه عرفان حلقه با برگزاری کلاس های آموزشی عرفان، در طول چند ترم نه تنها وقت و عمر افراد را ضایع می کند و این افراد را دچار  آسیب های روحی، روانی و جسمی می کند بلکه از آنها سوء استفاده مالی نیز می شود. محمد علی طاهری و شاگردانش (مستر) با دریافت مبالغی به عنوان شهریه آموزشی برای خود کسب درآمد می کنند.

حال یک شخصی که محبوبیت یا جایگاهی اجتماعی، یا فرهنگی و هنری در بین مردم دارد با معرفی و تبلیغ این فرقه باعث می شود مردم به سوی عرفان حلقه جذب شوند و آسیب ببینند. به عنوان نمونه آقای اسماعیل منصوری لاریجانی(2) که از اساتید فلسفه و عرفان در دانشگاه و مجری برنامه معرفت شبکه چهار در صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران هستند با معرفی عرفان حلقه و نوشتن مقدمه بر کتاب عرفان کیهانی محمد علی طاهری باعث شد که این فرقه وجه علمی پیدا کند و به اعتبار ایشان خیلی از افراد جذب این فرقه شدند. هر چند آقای اسماعیل منصوری لاریجانی چند سال قبل، از این فرقه اعلام برائت کردند ولی جبرانی بر آسیب های افرادی که به سبب توصیه و اعتبار ایشان جذب عرفان حلقه شده بودند نشد.

اوایل مهرماه 1401خانم آبان عسگری که با بازی در سریال خانگی «یاغی» به شهرت رسید، فیلم کوتاهی از خود در فضای مجازی منشر کرده و خود را شاگرد مکتب عرفان حلقه معرفی می کند و محمد علی طاهری را به عنوان سنبل حق طلبی و ظلم ستیزی معرفی می کند. خانم آبان عسگری در بحبوحه فضای اعتراضات به ماجرای مهسا امینی خود را به عنوان یک هنرپیشه معترض معرفی می کند و بیان می کند بخاطر بیانیه آقای طاهری که دستور سلب تابعیت معترضان را درخواست کرده بود. آبان عسگری اعلام می کند که سلب تابعیت خود را از نظام ایران خواهان است.

باید توجه نمود عواقب آسیب های احتمالی  که در عرفان حلقه متوجه افرادی که بخاطر پیام های خانم عسگری وارد این فرقه می شوند بر عهده خانم آبان عسگری می باشد و اگر چند صباحی بعد، پی به اشتباهش ببرد و حتی اعلام برائت از عرفان حلقه کند(همانطور که آقای منصوری لاریجانی اعلام برائت کردند) جبران ضررهای وارده نخواهد شد.

همچنین اگر خانم عسگری دنبال حق طلبی است باید اعتراض خود را از طریق مراجع ذی صلاح پیگیری کند و تشویق به سلب تابعیت و تبعیت از فرقه انحرافی عرفان حلقه و ایجاد فضای هیجانی و احساسی برای طرفدارانش نشان از این است که این مسیری که انتخاب کرده اند برای رسیدن به نتیجه عاقلانه نیست بلکه احتمالاً موجب تشویش و آشوب می باشد. بر اساس اصل 27 قانون اساسی تشكيل اجتماعات و راه پيمايی‌ها، بدون حمل سلاح، به شرط آن كه مخل به مبانی اسلام نباشد آزاد است. مردم حق دارند بر اساس متن قانون اساسی تجمع قانونی انجام دهند.

لذا یک هنرمند واقعی سعی می کند اصلاحات و اعتراضات خود را با روش عاقلانه و مسیر قانونی عملی کند. ایجاد فضای احساسی و هیجانی برای مردم مخصوصاً جوانان و نوجوانان کم سن و سال باعث آسیب رساندن به آنان می شود. لذا هنرپیشه ها از محبوبیت خود نباید سوء استفاده کنند.
پی‌نوشت:
1. سایت نجات از حلقه
2. سایت فرقه نیوز، کد خبر 1984

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=40969

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!