3
گزارش الجزیره؛

هشدار نسبت به کاهش آزادی های مذهبی در هند؛ آیا واقعاً جمعیت مسلمانان هند افزایش یافته است؟

  • کد خبر : 63782
  • ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۵
هشدار نسبت به کاهش آزادی های مذهبی در هند؛ آیا واقعاً جمعیت مسلمانان هند افزایش یافته است؟
یک گزارش جدید دولت هند اعلام می کند که سهم جمعیت مسلمانان این کشور از سال ۱۹۵۰ تا کنون ۴۳ درصد افزایش یافته است.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، سهم مسلمانان هند در جمعیت این کشور از سال 1950 تا کنون بیش از 43 درصد افزایش یافته است: این نکته کلیدی از یک مقاله کاری جدید است که توسط شورای مشورتی اقتصادی نخست وزیر نارندرا مودی (EAC) منتشر شده است.

در بحبوحه مبارزات انتخاباتی داغ هند، در حالی که مودی به طور فزاینده سناریوهای ترسناکی از مسلمانان با حمایت احزاب اپوزیسیون در دست گرفتن منابع کشور ترسیم کرده است، این گزارش انتقاداتی را نسبت به زمان انتشار آن برانگیخته است. بخش‌هایی از حزب حاکم بهاراتیا جاناتا (BJP) به رهبری مودی، یافته‌های این مقاله را تقویت کرده‌اند تا بر روایتی که مدت‌ها توسط راست هندو منتشر می‌شد، تاکید کنند که اکثریت مذهبی جامعه در کشور در معرض تهدید است.

بنابراین، این گزارش چه ادعایی دارد و واقعیت ها چه می گویند؟ آیا جمعیت مسلمان هند واقعاً سریعتر از سایر جوامع – از جمله هندوها – در حال رشد است؟ و چرا این گزارش با انتقاد مواجه شده است؟

این گزارش به روندهای جمعیتی جهانی بین سال‌های 1950 و 2015 می‌پردازد. این گزارش بر آمارهای انجمن آرشیو داده‌های دین (ARDA)، یک پایگاه داده آنلاین رایگان از داده‌های مذهبی جهانی تکیه دارد.

این گزارش نتیجه می‌گیرد که در دوره مورد مطالعه، سهم جمعیت مسلمان در هند با ۴۳.۱۵ درصد افزایش از ۹.۸۴ درصد به ۱۴.۰۹ درصد افزایش یافته است. در مقابل، می‌گوید، سهم اکثریت جمعیت هندو بین سال‌های ۱۹۵۰ تا ۲۰۱۵، ۷.۸۲ درصد کاهش یافته است، از ۸۴.۶۸ درصد به ۷۸.۰۶ درصد.

سهم جمعیت مسیحی هند از ۲.۲۴ درصد به ۲.۳۶ درصد افزایش یافت – افزایش ۵.۳۸ درصدی. و جمعیت سیک ها با ۶.۵۸ درصد، از ۱.۷۴ درصد در سال ۱۹۵۰ به ۱.۸۵ درصد در سال ۲۰۱۵. این گزارش اشاره می کند که سهم جمعیت بودایی هند از ۰.۰۵ درصد به ۰.۸۱ درصد افزایش یافته است، اما از این درصد افزایش – نزدیک به ۱۶۰۰ درصد، صرف نظر می شود.

این گزارش می‌گوید در مورد هند، افزایش جمعیت اقلیت‌های مذهبی چندگانه بازتابی از «معیار انباشته رفاه آنها» بود. بر اساس این مقاله، داده‌ها نشان می‌دهد که در هند «اقلیت‌ها نه تنها محافظت می‌شوند، بلکه در حال رشد هستند» – حتی گزارش‌ها و رتبه‌بندی‌های متعدد بین‌المللی درباره کاهش آزادی مذهبی این کشور هشدار می‌دهند.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=63782

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!