3
توسعه نفوذ آقاخانیه در آفریقا؛

نامگذاری خیابانی در تانزانیا به نام «آقاخان»

  • کد خبر : 44011
  • ۱۷ دی ۱۴۰۱ - ۲:۲۷
نامگذاری خیابانی در تانزانیا به نام «آقاخان»
دولت تانزانیا به مناسبت هشتاد و هشتمین سالگرد تولد کریم آقاخان، رئیس شاخه آقاخانیه فرقه اسماعیلیه، اقدام به نامگذاری خیابانی در پایتخت خود به نام «خیابان آقاخان: AGA KHAN STREET» کرد.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، دولت تانزانیا به مناسبت هشتاد و هشتمین سالگرد تولد کریم آقاخان، رئیس شاخه آقاخانیه فرقه اسماعیلیه، اقدام به نامگذاری خیابانی در پایتخت خود به نام «خیابان آقاخان: AGA KHAN STREET» کرد.

مراسم رونمایی از تابلوهای خیابان آقاخان در آستانه سال ۲۰۲۳ انجام شد.

آقاخانیه به واسطه شبکه گسترده اقتصادی و اجتماعی خود با عنوان بنیاد AKDN و وابسته به ثروت کریم آقاخان، مجموعه اقدامات تبلیغی در اقصی نقاط دنیا به خصوص مناطق فقیر _مادی و فرهنگی_ در شرق و غرب نموده و با راه اندازی مراکز خیریه آموزشی، درمانی، عمرانی و …، سعی در توسعه نفوذ خود و جلب پیروان بیشتر دارد.

ساخت بیمارستان، پل عابر پیاده و… در تانزانیا نیز در همین راستا صورت گرفته و اینک دولت آن کشور اقدام به نامگذاری خیابانی به نام آقاخان نموده است.

بنیاد آقاخان در تانزانیا بیمارستان ۹۰ ساله آقاخان دارالسلام، یک مرکز پزشکی در موانزا(Mwanza) ۲۴ مرکز بهداشتی در ۱۴ منطقه محروم تانزانیا دارد و بیمارستان مرکزی یک مرکز فوق مدرن ۱۷۰ تختخوابی است.

به واقع «شبکه توسعه آقاخان»، پوششی است برای اقدامات تبلیغی این فرقه که قرائتی متفاوت از اسلام داشته و ضمن مبانی اعتقادی خاص در باب امامت، با تاکید بر تکثرگرایی، مرام خویش را با ارزش‌های مدرنیته هماهنگ ساخته و از حجاب، آداب شرعی و دیگر اصول سنتی اسلام، فاصله‌ای زیاد دارد.

این فرقه به واسطه همین قرائت مدرنگرا و ثروت هنگفت آقاخان، مورد توجه و حمایت غرب است.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=44011

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!