0

طراحی حملات تروریستی به اماکن مقدس در آمریکا این بار توسط نوجوانان

  • کد خبر : 39982
  • ۱۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۲
طراحی حملات تروریستی به اماکن مقدس در آمریکا این بار توسط نوجوانان
یک نوجوان 18 ساله اهل مین که در ماه فوریه به دلیل در اختیار داشتن مواد منفجره دستگیر شده بود، پس از تکمیل تحقیقات FBI در شیکاگو، به اقدامات تروریستی و توطئه برای قتل نمازگزاران در مساجد و کنیسه‌ها متهم شد.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، طبق تحقیقات 45 صفحه‌ای به دست آمده، خاویر پلکی تصمیم داشته در مکان‌های مقدس اطراف شیکاگو کودکان را از بزرگسالان جدا کند و سپس بزرگسالان را به قتل برساند. قرار بوده این نقشه با یکی از مساجد معروف در شهر شروع شود.

پلکی به همراه یک همدست 15 ساله از شیکاگو و یک جوان 17 ساله از کنتاکی، در اواخر ماه مارس تیراندازی به نمازگزاران در یک مسجد #شیعیان منطقه شیکاگو را طراحی کردند.

اگر در آن مقطع، پلیس مداخله نمی‌کرد، آنها قصد داشتند به یک مسجد شیعی دیگر یا احتمالاً یک کنیسه بروند و همین کار را انجام دهند. آنها قصد داشتند تا زمانی که توسط پلیس مورد اصابت گلوله قرار گیرند و کشته شوند، به حملات خود ادامه دهند.

این نوجوان در بهار گذشته دستگیر و نسبت به اتهاماتش تبرئه شد. در حالی که بازرسان بر این باور بودند که پلکی قصد حمله به یک مسجد در شیکاگو را داشته، شواهد کافی برای متهم کردن او به چیزی غیر از داشتن مواد منفجره وجود نداشت. یافته‌های جدید FBI موجب شد که اتهام اقدامات تروریستی نیز به پرونده وی اضافه شود.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=39982

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!