0

استفاده از پوشیه برای زنان در سوئیس ممنوع شد

  • کد خبر : 54984
  • ۰۵ مهر ۱۴۰۲ - ۸:۴۳
استفاده از پوشیه برای زنان در سوئیس ممنوع شد
شورای ملی سوئیس، که به عنوان مجلس سفلی نیز شناخته می‌شود روز چهارشنبه ۲۰ سپتامبر ممنوعیت پوشش صورت را تصویب کرد.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، شورای ملی سوئیس، که به عنوان مجلس سفلی نیز شناخته می‌شود روز چهارشنبه ۲۰ سپتامبر ممنوعیت پوشش صورت را تصویب کرد.

شورای ملی با ۱۵۱ رای موافق در مقابل ۲۹ رای مخالف به این قانون رای داد که قبلاً توسط مجلس اعلا تصویب شده بود. این اقدام پس از یک همه پرسی سراسری دو سال پیش انجام شد که در آن رای دهندگان سوئیسی به طور محدود ممنوعیت نقاب و برقع و همچنین ماسک‌های اسکی و بندهایی که توسط برخی معترضان استفاده می‌شود، تصویب کردند.

با رای مجلس سفلی، پارلمان این ممنوعیت را به عنوان قانون فدرال تصویب کرد و جریمه‌ای تا ۱۰۰۰ فرانک (حدود ۱۱۰۰ دلار) برای متخلفان تعیین کرد.

این اقدام پوشاندن بینی، دهان و چشم را در فضاهای عمومی و در ساختمان‌های خصوصی در دسترس عموم ممنوع می‌کند، اگرچه برخی استثناها را نیز در نظر می‌گیرد.

تعداد کمی از زنان در سوئیس از پوشش کامل صورت مانند برقع استفاده می‌کنند که شاید بیشتر به عنوان لباس پوشیده در افغانستان شناخته می‌شود.

دو کانتون سوئیس – جنوب تیچینو و شمال سنت گالن – قوانین مشابهی دارند. قوانین ملی، سوئیس را با کشورهایی مانند بلژیک و فرانسه که اقدامات مشابهی را تصویب کرده‌اند، همسو خواهد کرد.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=54984

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!