2

7 هزار کودک منتسب به اعضای داعش در اردوگاه های سوریه حضور دارند

  • کد خبر : 43289
  • ۰۱ دی ۱۴۰۱ - ۰:۰۶
7 هزار کودک منتسب به اعضای داعش در اردوگاه های سوریه حضور دارند
سازمان امدادی نجات کودکان هشدار داد که حدود 7000 کودک منتسب به اعضای خارجی داعش که در اردوگاه های شلوغ در شمال شرق سوریه اسکان داده شده اند در معرض خطر حمله قرار دارند و باید به کشورشان بازگردانده شوند.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، از زمان شکست داعش در سوریه در سال 2019، حدود 56000 نفر از بستگان این گروه شکست خورده در اردوگاه های الهول و روژ تحت کنترل کردها بازداشت شده اند. در سال 2021 میلادی 74 کودک در الهول جان باختند که هشت نفر از آنها کشته شدند.

ماه گذشته، سازمان ملل متحد قتل دو دختر مصری را محکوم کرد. اجساد آنها در فاضلاب الهول پیدا شده بود. سازمان خیریه پزشکان بدون مرز این اردوگاه را یک زندان بزرگ در فضای باز توصیف کرد.

با اینکه کشورهای مختلف جهان 517 زن و کودک را در سال گذشته بازگردانده اند اما گروه نجات کودکان خواستار اقدام فوری کشورها برای بازگرداندن اتباع خود از الهول شد. این گروه هشدار داده با سرعتی که دولت‌های خارجی پیش می‌روند، ما شاهد خواهیم بود که برخی از کودکان قبل از ترک این کمپ‌ها و بازگشت به خانه، بالغ می‌شوند.

مقامات کرد در شمال شرق سوریه بارها از کشورها خواسته اند تا شهروندان خود را به کشورشان بازگردانند، اما دولت های خارجی عمدتاً به دلیل ترس از تهدیدات امنیتی و واکنش های سیاسی داخلی آنها را نمی پذیرند.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=43289

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!