2

وکیل دختر داعشی سلب تابعیت شده سیستم قضایی بریتانیا را به نژادپرستی متهم کرد

  • کد خبر : 17085
  • ۳۰ فروردین ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۶
وکیل دختر داعشی سلب تابعیت شده سیستم قضایی بریتانیا را به نژادپرستی متهم کرد
وكیل خانواده شمیمه بیگم، دختر بریتانیایی که پس از پیوستن به گروه داعش سلب تابعیت شده، این کشور را به اتخاذ برخوردی نژادپرستانه با موکلش متهم کرد.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، تسنیم آکونجی، وکیل خانواده خانم بیگم به همراه آنیش کاپور، مجسمه‌ساز شهیر هندی-بریتانیایی با انتشار بیانیه‌ای مشترک شمیمه بیگم را قربانی مجازاتی خواندند که احتمالا نژاد بنگلادشی و رنگ پوست تیره او در سنگینی آن بی‌تاثیر نبوده است.

آنها با طرح این شائبه که سیستم قضایی بریتانیا در مورد متهمان بر اساس معیارهای متفاوتی تبعیض قائل می‌شود، خواستار لحاظ رافت مسیحی در مورد شمیمه بیگم شدند.

اخیرا روزنامه بریتانیایی ساندی تلگراف با انتشار تصاویری تازه از خانم بیگم در اردوگاهی در شمال شرق سوریه که ظاهر و پوشش غربی داشته سعی کرده بود تا او را نادم از همکاری با گروه داعش نشان دهد.

شمیمه بیگم زمانی که ۱۵ ساله بود به همراه دو همکلاسی دیگرش در مدرسه‌ای واقع در شرق لندن با هدف پیوستن به داعش عازم سوریه شدند. او در یکی از اردوگاه‌های نگهداری نیروهای تسلیم شده داعش شناسایی شد که همین امر موجب به راه افتادن موجی شد که در نهایت به لغو تابعیت بریتانیایی او در سال ۲۰۱۹ منجر شد.

شمیمه بیگم از سوی وزارت کشور بریتانیا به عنوان تهدید امنیتی شناخته شده و بر همین اساس دیوان عالی بریتانیا نیز با درخواست او برای بازگشت به این کشور با هدف اعتراض به حکم دادگاه مخالفت کرده است.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=17085

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!