10

واکنش‌های بین‌المللی به حمله تروریستی کرمان/ پیام آیت‌الله سیستانی

  • کد خبر : 58503
  • ۱۴ دی ۱۴۰۲ - ۹:۳۲
واکنش‌های بین‌المللی به حمله تروریستی کرمان/ پیام آیت‌الله سیستانی
احزاب و گروه‌ها و شخصیت‌‌های مختلف سیاسی در واکنش به حمله تروریستی در نزدیکی گلزار شهدای کرمان و مزار سردار شهید قاسم سلمانی، این اقدام را محکوم کردند.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، جنبش جهاد اسلامی با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: انفجار تروریستی در کرمان و در نزدیکی مزار شهید قاسم سلیمانی که تعدادی از شهروندانی ایرانی قربانی آن شدند را به شدت محکوم می‌کنیم.

در این بیانیه آمده است که تجاوز بزدلانه در کرمان، همبستگی امت ما در حمایت از مقاومت که شهید سلیمانی یکی از نمادهای آن است را گسترش خواهد داد.

جنبش مجاهدین: صهیونیستی در این جنایت دست دارد
جنبش مجاهدین فلسطین جنایت هدف قرار گرفتن شهروندان ایرانی حاضر در اطراف مرقد سردار شهید قاسم سلیمانی در شهر کرمان را به شدت محکوم کرده و به مردم، رهبری و دولت جمهوری اسلامی ایران تسلیت گفت.

در بخشی از این بیانیه تأکید شده است: دشمن صهیونیستی تحت حمایت آمریکای شرور از این جنایت مبرا نیست. این حادثه تروریستی مؤید ضرورت نزدیکی و اتحاد ملت ما در برابر دشمنی است که ملت ما را در فلسطین، لبنان، ایران، سوریه، یمن و کشورهای دیگر هدف قرار می‌دهد.

در این بیانیه ضمن اعلام همدردی، از خداوند برای درگذشتگان رحمت و برای مجروحان شفای عاجل خواستار شده است.

عمار الحکیم: جامعه جهانی برای خشکاندان ریشه تروریسم باید متحد شود
سید عمار الحکیم، رئیس جریان حکمت ملی عراق، اقدام تروریستی در شهر کرمان را که ده‌ها قربانی غیر نظامی در پی داشته به‌شدت محکوم و تقبیح کرد.

وی از خداوند متعال برای شهدا رحمت و مغفرت و برای مجروحان طلب شفا و سلامت کرد.

رئیس جریان حکمت ملی عراق در ادامه این حادثه را به رهبر معظم انقلاب و دولت و ملت ایران تسلیت گفت.

حکیم بار دیگر از جامعه جهانی به‌خصوص کشورهای آسیب‌دیده از آفت تروریسم خواست که برای خشک کردن منابع تأمین مالی تروریسم و کاستن از پیامدهای منفی آن بر ثبات و امنیت ملت‌ها، دست به دست هم دهند و همکاری کنند.

انصارالله یمن: توطئه‌های آمریکا و اسرائیل محکوم به شکست است
دفتر سیاسی انصارالله یمن با صدور بیانیه‌ای به حادثه تروریستی کرمان واکنش نشان داد.

در بیانیه انصارالله یمن آمده است: ما به شدت انفجارهای جنایتکارانه در کرمان که به شهادت و زخمی شدن شماری منجر شد را محکوم می‌کنیم. ما همدردی عمیق خود را با جمهوری اسلامی ایران، رهبری، دولت و ملت و خانواده‌های قربانیان اعلام می‌کنیم.

انصارالله یمن در بیانیه خود اعلام کرد: انفجارهای کرمان در ادامه تحرکات علیه ایران و به سبب نقش آن در رویارویی با استکبار وحمایت از امت اسلامی و مقاومت است. ما اطمینان داریم که جمهوری اسلامی قوی‌تر از همه توطئه‌هاست و تحرکات آمریکا و اسرائیل برای بی‌ثباتی، محکوم به شکست است.

رئیس جمهور ترکیه شهادت شهروندان ایرانی را تسلیت گفت 
رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، شامگاه امروز در پیامی که در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس منتشر کرد، شهادت شهروندان ایرانی در حادثه تروریستی کرمان را تسلیت گفت.

رئیس جمهور ترکیه نوشت: درباره حملات تروریستی نفرت‌انگیزی که در استان کرمان ایران رخ داد، عمیقاً اندوهگین هستیم. خداوند کسانی را که در این حملات جان خود را از دست دادند رحمت کند و برای مجروحان شفای عاجل مسئلت دارم.

رجب طیب اردوغان در ادامه این پیام اضافه کرد: به مردم دوست و برادر ایران تسلیت می‌گویم.

تسلیت پوتین به رهبر انقلاب
ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه امروز چهارشنبه با صدور پیامی حادثه تروریستی در کرمان را به رهبر انقلاب اسلامی ایران تسلیت گفت.

در بیانیه صادره از سوی دفتر ریاست جمهوری روسیه، رئیس جمهور روسیه طی پیامی به آیت‌الله سید علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی ایران و سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور ایران حمله تروریستی در شهر کرمان و کشتار بی‌رحمانه مردم را تسلیت گفت.

بیانیه مذکور در ادامه اضافه می‌کند که روسیه تروریسم را در تمام اشکال آن محکوم می‌کند.

حزب الدعوه: رژیم صهیونیستی پشت این اقدام جنایتکارانه است 
حزب الدعوه عراق با صدور بیانیه‌ای به اقدام تروریستی در کرمان اکنش نشان داده و رژیم صهیونیستی را مسئول دانست.

در این بیانیه آمده است: حزب الدعوه انفجار تروریستی در شهر کرمان را به شدت محکوم می‌کند. این حزب ضمن تسلیت و اعلام همبستگی خود با مردم، دولت و رهبر جمهوری اسلامی ایران در این مناسبت دردناک، تأکید می‌کند که کشتار بی‌گناهان و مردم بی‌دفاع دلیلی بر جوانمردی و شجاعت نیست، بلکه رذالت، شرارت و بزدلی است که در جان منافقان و قاتلان انبیا و رسولان و کارگزاران آن‌ها نقش بسته است.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: رژیم صهیونیستی صهیونیستی که پشت مزدوران اجیر شده برای این اقدام جنایتکارانه شنیع ایستاده، نمی‌تواند شکست هولناک خود را به پیروزی تبدیل کند.

وزارت خارجه ونزوئلا: حادثه تروریستی ایران محکوم است 
وزارت امور خارجه ونزوئلا با صدور بیانیه‌ای حادثه تروریستی امروز در شهر کرمان را محکوم کرد.

این وزارتخانه در بیانیه خود با دولت، ملت و خانواده‌های قربانیان این حوادث تروریستی ابراز همدردی و همبستگی كرد.

پیام تسلیت آیت‌الله سیستانی
همچنین آیت‌الله سید علی سیستانی، مرجع عالی شیعه در عراق شامگاه چهارشنبه پیام تسلیتی برای حادثه تروریستی کرمان صادر کرد.

متن پیام آیت‌الله سیستانی به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

«انا لله و انا الیه راجعون»

حادثه تروریستی امروز در استان کرمان که صدها انسان بی گناه را به خاک و خون کشید، موجب تأسف و تأثر فراوان گردید. این مصیبت جانکاه را به خانواده‌های داغ‌دار و عموم مردم شریف ایران تسلیت عرض می‌نماییم و از خداوند متعال برای شهدای گرامی رحمت و رضوان الهی و برای مجروحان شفای عاجل مسئلت داریم.

پیام تسلیت دبیرکل سازمان ملل 
آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد در پیامی حمله تروریستی امروز چهارشنبه در کرمان ایران را بشدت محکوم کرد.

وی در این پیام شهادت و زخمی شدن جمعی از هموطنان در این حمله تروریستی را به دولت و ملت ایران تسلیت گفت.

اتحادیه اروپا حادثه تروریستی کرمان را محکوم کرد
سرویس سیاست خارجی اتحادیه اروپا هم در بیانیه‌ای اعلام کرد: «اتحادیه اروپا با شدیدترین لحن بمب‌گذاری امروز در شهر کرمان در ایران را محکوم و همبستگی خود را با مردم ایران ابراز می‌کند.»

در ادامه این بیانیه آمده است: «این اقدام تروریستی باعث مرگ و زخمی شدن شوک‌آور غیرنظامیان شده است. دل‌های ما اکنون با قربانیان و خانواده‌های آن‌ها است. مرتکبان بایستی پاسخگو شوند».

پیام تسلیت دولت لبنان 
وزارت خارجه لبنان شامگاه امروز در بیانیه‌ای با محکومیت انفجار تروریستی در کرمان، در خصوص تبعات منطقه‌ای این جنایت هشدار داد.

در بیانیه این وزارتخانه آمده است: «حمله شهر کرمان ایران را محکوم می‌کنیم و در ارتباط با خطرات این اقدام جنایتکارانه و احتمال تأثیر منفی‌اش بر امنیت منطقه‌ای هشدار می‌دهیم».

تسلیت مقتدی صدر به ایران
مقتدی صدر، رهبر جریان صدر عراق نیز در بیانیه‌ای گفت که به شدت از انفجار تروریستی کرمان متأثر شده است.

در بیانیه مقتدی صدر آمده است: «ما با اندوه فراوان خبر بمب‌گذاری تروریستی را دریافت کردیم که تعدادی از غیرنظامیان را بی گناه هدف قرار داد و این خبر که در همسایه عزیزمان رخ داده است، به شدت ما را  تحت تأثیر قرار داد».

او افزود: «به مردم ایران تسلیت می‌گوییم و برای آن‌ها امنیت و آرامش در دنیا و آخرت و ثبات قدم در دوستی اهل بیت و حرکت در مسیر صالحین و شهدا را خواستاریم».

در پایان بیانیه مقتدی صدر به زبان فارسی آمده است: «به مردم ایران تسلیت عرض می‌کنیم».

تأکید قطر بر رد تروریسم و اقدامات جنایتکارانه
وزارت خارجه قطر نیز در بیانیه‌ای به شدت دو انفجار تروریستی کرمان را محکوم و نسبت به آن ابراز انزجار کرد.

در بیانیه این وزارتخانه آمده است: «بر موضع خود در رد خشونت، تروریسم و اقدامات جنایتکارانه با هر دلیلی که باشد، تأکید می‌کنیم».

قطر همچنین به خانواده‌های شهدا، مردم و دولت ایران تسلیت گفت و برای مجروحین آرزوی بهبودی کرد.
پیام تسلیت عمان در پی حادثه تروریستی در کرمان
وزارت خارجه عمان نیز ضمن تسلیت بابت جان باختن شماری از مردم در این حادثه، بر موضع ثابت عمان در محکومیت انواع خشونت و تروریسم تأکید کرد.

حماس: انفجار تروریستی کرمان در راستای ایجاد بی ثباتی و نا امنی در ایران است
جنبش مقاومت اسلامی حماس در بیانیه‌ای، انفجار تروریستی کرمان را در راستای ایجاد بی ثباتی و نا امنی در جمهوری اسلامی ایران خواند و گفت: «حمله جنایتکارانه در شهر کرمان در جنوب شرق ایران که غیرنظامیان را هدف قرار داد و بیش از صد شهید برجای گذاشت محکوم می‌کنیم».

جنبش حماس افزود: «کلیه اقدامات تروریستی علیه غیرنظامیان را که به دنبال ایجاد بی‌ثباتی و ناامنی در جمهوری اسلامی در راستای خدمت به منافع رژیم صهیونیستی و نقشه‌های شوم آن علیه امنیت و منافع مردم منطقه است را محکوم می‌کنیم».

محکومیت حادثه تروریستی کرمان از سوی عربستان سعودی
وزارت خارجه عربستان سعودی در بیانیه‌ای انفجارهای تروریستی کرمان را محکوم کرد و گفت: «خالصانه‌ترین تسلیت و همدردی و همبستگی خود را با ایران در این حادثه دردناک اعلام می‌کنیم و برای مجروحین شفای عاجل آرزومندیم».

همچنین وزارت خارجه ایرلند و آلمان نیز در پیام‌های جداگانه‌ای این حمله تروریستی را محکوم کردند.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=58503

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!