1

مدیر اندیشکده آمریکایی: همه اقلیت های مذهبی در افغانستان در خطرند

  • کد خبر : 28078
  • ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۳
مدیر اندیشکده آمریکایی: همه اقلیت های مذهبی در افغانستان در خطرند
نشریه آمریکایی "ارکانزاس آنلاین" روز شنبه در گزارشی به نقل از مدیر مرکز آزادی های مذهبی موسسه هادسون آمریکا نوشت که تحت حاکمیت گروه طالبان در افغانستان همه اقلیت های مذهبی به ویژه فرقه های اسلامی در خطر هستند.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، نینا شی، مدیر مرکز آزادی مذهبی موسسه هادسون در آمریکا گفت: “با بازگشت طالبان به قدرت، همه اقلیت های مذهبی این کشور از جمله مسیحیان، هندوها، سیک ها و حتی فرقه های اسلامی همچون شیعیان و احمدیه ها در ترس زندگی می کنند و به لحاظ اجتماعی در خطر هستند.”

وی در این خصوص گفت: “همه آنها در حال فرار و مخفی شدن هستند. افراد تحت تعقیب و ضرب و شتم قرار می گیرند و در صورت عدم لو دادن اعضای خانواده های خود که از سوی طالبان مرتد تلقی می شوند، به مرگ تهدید می شوند.”

این فعال حقوق بشر افزود: “غیرممکن است که در بررسی بحران افغانستان نخواهیم از آزادی های مذهبی صحبت کنیم. چون طالبان همه امور خود را با ایدئولوژی طالبانی توجیه می کنند. زمانی که آنها مردم کشورشان را به دلیل نقض رویکردی سیاسی و ایدئولوژیک طالبان مجازات می کنند و یا زمانی که به زنان و دخترانی که می‌خواهند به مدرسه بروند حمله می‌کنند، از ابزار ائیدئولوژیک خودشان استفاده می کنند. برای گروه طالبان همه امور اجتماعی به هم مرتبط هستند.”

براساس این گزارش، شی و دیگر فعالان حقوق بشر در این هفته در طول جلسه استماع مجلس سنای آمریکا از دستگاه دیپلماسی کشورشان خواستند از کنسولگری ها این این کشور بخواهند که نگرانی های مربوط به آزادی مذهبی را هنگام رسیدگی به درخواست های روادید هزاران نفری که در افغانستان به دام افتاده اند در نظر بگیرند.

در همین حال، واقعیت این است که اقتصاد افغانستان در حال فروپاشی است و شرایط موجود نیاز به توجه دارد. گزارش های سازمان ملل نشان می دهد که نیمی از جمعیت افغانستان با گرسنگی حاد مواجه هستند، در حالی که یک میلیون کودک نیز در خطر مرگ ناشی از سوء تغذیه قرار دارند.

شی گفت که در پشت صحنه، تهدیدهای مرگ و زندگی علیه اقلیت های مذهبی همچنان یک مسئله بزرگ در افغانستان است.

براساس این گزارش، شرایط آزادی مذهبی در افغانستان طی چند ماه اخیر حتی برای اقلیت های سنی مذهب و همچنین شیعه، هندو ها، سیک ها، مسیحیان همچنان بدتر می شود. گروه طالبان به ویژه پس از به دست رفتن حکومت در این کشور فعالیت های شهروندان را با معیارهای ایدئولوژیکی خودشان تطبیق می دهند و در جاهایی که آنرا خلاف ارزش های خودشان بیابند مورد هدف قرار می دهند.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=28078

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!