2

فرافکنی وهابیت جهت انکار وقایع عاشورا

  • کد خبر : 898
  • ۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ۸:۳۹
فرافکنی وهابیت جهت انکار وقایع عاشورا

شبکه وهابی نور تلاش دارد با دروغ و ایجاد شبهات مختلف صحت وقایع کربلا را خدشه دار نماید.

به گزارش مفاز؛ با شروع ماه محرم، دور تازه‌ای از فعالیت‌های شبکه‌های وابسته به وهابیت در ایجاد شبهه پراکنی نسبت به مقدسات و مسائل پیرامون مبارزه امام حسین (ع) با یزیدیان در این شبکه در دستور کار قرار گرفته و به آن می‌پردازند. جالب اینکه افراد حاضر در این شبکه با طرح مسائل مربوط به عاشورا و قیام امام با سبک و سیاق خود که همواره بر اساس خرافات و شبهات مطرح‌شده سعی در تغییر در باروهای دینی و مذهبی مسلمانان دارند.

هرچند در این میان شبکه‌هایی از سوی جامعه روحانیت در مقابله با این شبهات به روشنگری می پردازند اما لزوم شفاف‌سازی هرچه بیشتر در برابر این مسائل از سوی عالمان دینی و حوزوی بیش از این  لازم و ضروری به نظر می رسد.

وهابیت با ایجاد تناقض در تاریخ اسلام و رفتار اهل‌بیت سعی در کشاندن افکار و عقاید مسلمانان به سمت‌وسوی مور نظر خود دارد ودر قسمتی از برنامه‌های تولیدی شان چنین آمده است:

«امروز مردم در این روزها مخصوصاً باعقل کار نمی‌کنند ولیکن ما از مردم می‌خواهیم که فکر کنند. فقط سربریده حسین نیست، یزید امیرش بوده، ما نمی‌خواهیم از او دفاع کنیم ولیکن نمی‌توانیم بگوییم یزید دم داشته، غلو که نباید بکنیم. اینجا یک سؤال است که شیعه‌ها می‌گویند و من می‌دانم که حرفشان غلط است. این است که می‌گویند حضرت حسین نتوانست ظلم را تحمل کند و قیام کرد. من می‌خواهم این را بدانم که آیا حضرت حسین به کوفه رفت، رفت که جنگ کند؟ ازنظر من که نرفت جنگ کند. هیچ‌کس جنگ نمی‌رود که زن و بچه‌اش را ببرد. مگر این‌که زن و بچه را دوست داشته باشد و نتواند از آن‌ها جدا شود. در مورد قیام عاشورا و امام حسین ما می‌خواهیم مسئله عاشورا را بشکافیم وقتی می‌آییم یکسری تعریف از یزید می‌کنیم هر اهل سنتی ناراحت می‌شود. هیچ‌کس در دنیا حتی مسیحی‌های منصف نمی‌آیند بگویند.»

طرفداری وهابیت از یزید نشانی از یزیدیانی است که امروز در لباس وهابیت دست به جنایات مختلفی نسبت به افرادی که در مسیر حق قرار دارند بکار می‌برند و با ایجاد شبیهه هایی این چنینی سعی در مبرا کردن خودشان از جنایات مختلفی دارند که در دوره های گوناگون مرتکب می شوند.

دیده بان

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=898

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!